خبر فوری

 
دیدار کمیساریای عالی انگلیس با سردار سلیم حیدر خان فرماندار ایالت پنجاب
کد خبر :1146794908

14:54 1403/02/29


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, پاکستان و بریتانیا, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, جین ماریوت, روابط دو جانبه, فرماندار ایالت پنجاب, کمیساریای عالی انگلیس, کمیساریای عالی بریتانیا,

جین ماریوت گفت: برتانیا تمام تلاش خود را برای کمک به پاکستان جهت مقابله با موضوع تغییرات اقلیمی انجام خواهد داد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| جین ماریوت کمیساریای عالی انگلیس روز گذشته با سردار سلیم حیدر خان فرماندار ایالت پنجاب دیدار کرد.

در این نشست امور مورد علاقه مشترک، تحکیم مناسبات دو طرفه، مقابله با تغییرات اقلیمی و بحران گندم در ایالت مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

سردار سلیم حیدر خان طی گفتگو با کمیساریای عالی انگلیس، با اذعان به اهمیت روابط دو جانبه با انگلیس برای پاکستان، اظهار کرد: پاکستان به دلیل تغییرات اقلیمی آسیب های زیادی را در قالب سیل متحمل شده است و از طرفی بخش کشاورزی پاکستان هم تحت تاثیر این تغییرات قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که انگلیس مسئله تاثیر تغییرات اقلیمی بر پاکستان را در سطح بین المللی برجسته خواهد کرد.

فرماندار افزود: پاکستان یک کشوری بر پایه کشاورزی است که حمایت از کشاورزان بسیار حائز اهمیت می باشد. به عنوان نماینده دولت فدرال در ایالت پنجاب، نقش مثبتی برای بهتر شدن پنجاب ایفا خواهم کرد.

وی ادامه داد که اداره دولت ائتلافی برای ثبات کشور بسیار مهم است. والی پنجاب با بیان اینکه اگر ثبات سیاسی در کشور وجود داشته باشد، اقتصاد بهبود می یابد، اظهار کرد: تلاش می کنیم همه جناح ها را با هم برای توسعه کشور همراهی کنیم.

جین ماریوت، گفت که بریتانیا اهمیت زیادی برای روابط خود با پاکستان قائل است. از اینکه متوجه شدم مسئله تغییرات آب و هوا از اولویت های دولت فعلی است، خوشحال هستم و برتانیا تمام تلاش خود را برای کمک به پاکستان جهت مقابله با موضوع تغییرات اقلیمی انجام خواهد داد.

ارسال نظر

 
1