خبر فوری

 
 
پاکستان: برای مقابله با تاثیرات تغییرات اقلیمی نیازمند افزایش همکاری بانک توسعه آسیایی هستیم
کد خبر :1135759019

10:16 1403/06/28


برچسب ها : آصف علی زرداری, اسلام آباد, پاکستان و بانک توسعه آسیا, تغییرات اقلیمی, رئیس بانک توسعه آسیا, رئیس جمهور پاکستان, روابط دو جانبه, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان در دیدار با رئیس بانک توسعه آسیایی اظهار داشت که برای مقابله با تاثیرات تغییرات اقلیمی نیازمند افزایش همکاری از سوی بانک توسعه آسیایی هستیم.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان تاکید کرد که برای مقابله با تغییرات اقلیمی پاکستان نیازمند کمک های مالی بیشتری است و برای مقابله با تاثیرات این تغییرات نیازمند افزایش همکاری از سوی بانک توسعه آسیایی هستیم.

وی خاطر نشان کرد که تغییرات اقلیمی و سیل ویرانگر سال 2022 میلادی به همراه اقتصاد، بخش های کشاورزی، آموزش، خیابان و جاده ها، بر زیرساخت ها تاثیرات فاجعه باری گذاشت.

به گزارش بخش رسانه ای کاخ ریاست جمهوری اسلام‌آباد، آصف علی زرداری این اظهارات را در دیدار با ماساتسوگو ایساکاوا رئیس بانک توسعه آسیایی ایراد کرد.

وی در ادامه رئیس بانک را از چالش های اقتصادی و تغییرات اقلیمی پیش روی پاکستان آگاه کرد و گفت: جنگ با تروریسم به اندازه کافی به اقتصاد کشور آسیب وارد کرده است.

رئیس جمهور پاکستان همکاری بانک توسعه آسیایی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در پاکستان را مورد ستایش قرار داد.

رئیس بانک توسعه آسیایی (ADB)، گفت که پاکستان با تأثیرات جدی تغییرات آب و هوایی، به ویژه ذوب سریع یخچال های طبیعی مواجه است. وی گفت که بانک توسعه آسیایی سالانه 2 میلیارد دلار به پاکستان در سه سال آینده کمک خواهد کرد و بر تعهد این بانک برای حمایت از توسعه زیرساخت ها و اقدامات اقلیمی تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1