خبر فوری

 
کاردار اندونزی: بلوچستان نقش کلیدی در توسعه تجارت پاکستان-اندونزی دارد
کد خبر :1133333333

10:28 1403/04/11


برچسب ها : اقتصاد, پاکستان و اندونزی, تجارت, روابط اقتصادی, کاردار,

رحمت هندارتا کسوما کاردار سفارت اندونزی در پاکستان اظهار داشت که بلوچستان نقش کلیدی در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور پاکستان و اندونزی دارد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| رحمت هندارتا کسوما کاردار سفارت اندونزی در پاکستان اظهار داشت که بلوچستان نقش کلیدی در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور پاکستان و اندونزی دارد.

هیأت بازرگانی بلوچستان به ریاست رئیس سابق فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان روز گذشته با کاردار سفارت اندونزی دیدار کرد.

کاردار با تصریح بر اینکه به همراه کشور های آسیای مرکزی، حجم تجاری پاکستان و اندونزی هم بسیار کمتر از پتانسیل حقیقی آن است، بر لزوم افزایش تجارت دو طرفه تاکید کرد و گفت: بازرگانان بلوچستان می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

وی ادامه داد که پاکستان می تواند در آینده به مرکز تجاری کشور های آسیای مرکزی برای اندونزی تبدیل شود تا از این طریق هر دو کشور بتوانند با برنامه ریزی جامع از مزایای اقتصادی و تجاری برخوردار شوند. پاکستان کشور بسیار مهم برای مشارکت تجاری اندونزی در آسیای جنوبی است و این کشور همواره از این اهمیت برخوردار بوده است.

کاردار، پاکستان را از نظر ژئواستراتژیک کشوری مهم و شریک ژئواکونومیک طبیعی اندونزی عنوان کرد و گفت: روابط دو جانبه اقتصادی و تجاری بین دو کشور در آینده افزایش خواهد یافت. برای توسعه تجارت دوجانبه بین دو کشور، نه تنها بازار، بلکه به تنوع در بخش های دیگر نیز نیاز است که باعث افزایش تجارت متقابل خواهد شد.

ارسال نظر

 
1