خبر فوری

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا نسبت به دستگیری رهبران حزب اپوزیسیون در پاکستان ابراز نگرانی کرد.

وی پس از حضور در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر یورش به دفتر تحریک انصاف پاکستان و دستگیری رهبران این حزب، گفت: گزارش هایی از دستگیری رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان به دستان ما رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا افزود: دستگیری رهبران حزب مخالف و اپوزیسیون در پاکستان نگران کننده است.

او خندید و گفت: من همیشه وقتی می بینم یک سخنگو در هرکجای دنیا دستگیر می شود، شخصاً آشفته می شوم و ما با قاطعیت از حفظ مسالمت آمیز اصول قانون اساسی و دموکراتیک از جمله احترام به حقوق بشر مانند حاکمیت قانون، عدالت برابر تحت قانون، آزادی بیان و آزادی اجتماعات مسالمت آمیز حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما خواستار این هستیم که این اصول طبق قانون اساسی و قوانین پاکستان رعایت شود.

متیو میلر در پاسخ به سوال دیگری در مورد ارزش‌های دموکراتیک در پاکستان گفت: ما صدای خود را برای ارزش‌های دموکراتیک در سراسر جهان بلند و به صراحت اعلام کرده‌ایم که کشورهایی که ارزش‌های دموکراتیک را حفظ می‌کنند، قوی‌ترین کشورهای جهان هستند و ما به این کار ادامه خواهیم داد؛ زیرا این بزرگترین نقطه قوت ما است.

در 22 ژوئیه پلیس اسلام آباد به دبیرخانه حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) یورش برد و رئوف حسن دبیر مرکزی اطلاع رسانی حزب تحریک انصاف را دستگیر کرد.

در همین حال فردای همان روز دادگاه اسلام آباد رئوف حسن دبیر مرکزی اطلاع رسانی حزب تحریک انصاف پاکستان را در بازداشت فیزیکی 2 روزه به آژانس تحقیقات فدرال (FIA) تحویل داد. 

ارسال نظر

 
1