خبر فوری

 
انهدام شبکه بزرگ تروریستی تحریک طالبان پاکستان در کراچی
کد خبر :11291760

10:18 1402/11/05


برچسب ها : پلیس پاکستان, پلیس کراچی, تحریک طالبان پاکستان, دستگیری تروریست ها, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان, کراچی,

شبکه بزرگ تروریستی تحریک طالبان پاکستان در عملیات مشترک نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان در شهر کراچی مرکز ایالت سند منهدم گردید.


کراچی: به گزارش راز نیوز| شبکه بزرگ تروریستی تحریک طالبان پاکستان در عملیات مشترک نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان در شهر کراچی مرکز ایالت سند منهدم گردید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی عملیات مشترک پلیس، نیروهای امنیتی و نهادهای اطلاعاتی پاکستان در شهر کراچی تعداد 17 تن از عناصر تروریستی وابسته به تحریک طالبان پاکستان از جمله یکی از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته منابع آگاه، این عناصر تروریستی در قتل‌های هدفمند، باج گیری و دیگر جرایم بزرگ مشارکت داشته و تحت تعقیب نهادهای اطلاعاتی قرار داشتند، این تروریست‌ها در حال طرح ریزی عملیات بزرگ تروریستی در شهر کراچی بودند که با اقدام به هنگام نیروهای امنیتی نافرجام گذاشته شد.

این تروریست‌ها در پوشش طلبه علوم دینی توسط تحریک طالبان پاکستان در افغانستان تحت آموزش قرار گرفتند، تروریست‌های دستگیر شده از سال‌های 2007 تا 2014 میلادی عضو شبکه تحریک طالبان پاکستان بوده و در حملات مختلف تروریستی علیه نیروهای امنیتی و سازمان های مردم نهاد در شهرستان سوات ایالت خیبر پختون خوا مشارکت داشتند.

تروریست‌های مذکور همچنین در ترورهای هدفمند مبتنی بر تفاوت‌های عقیده‌ای و زبانی و ترور سیاستمداران و حمله به نهادهای امنیتی نیز نقش داشتند.

این شبکه تروریستی عوامل انتحاری را در داخل مدرسه پناه می‌دادند که از افغانستان برای انجام عملیات تروریستی در کراچی و دیگر نقاط پاکستان انتقال داده می‌شدند.

ارسال نظر

 
1