خبر فوری

 
دست به دامان شدن احزاب سیاسی پاکستان به گروه‌های تکفیری برای پیروزی در رقابت های انتخاباتی آینده
کد خبر :1128313525

13:57 1402/09/20


برچسب ها : آصف زرداری, احزاب سیاسی, افراد تکفیری, انتخابات پارلمانی, تکفیری, حزب مردم پاکستان, حزب مسلم لیگ ن, شفیق مینگل, لشکر جنگوی, نواز شریف,

پس از اعلام تاریخ نهایی انتخابات پارلمانی آینده از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان، احزاب مختلف سیاسی این کشور به جذب گروه‌های تکفیری برای کسب کرسی‌های بیشتر پارلمانی روی آورده‌اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از اعلام تاریخ نهایی انتخابات پارلمانی آینده از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان، احزاب مختلف سیاسی این کشور به جذب گروه‌های تکفیری برای کسب کرسی‌های بیشتر پارلمانی روی آورده‌اند.

طبق اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان قرار است انتخابات پارلمانی این کشور 19 بهمن ماه سال جاری برگزار گردد، با توجه به ساختار سیاسی پاکستان و نقش تعیین کننده میزان تصاحب کرسی پارلمان‌های ملی و محلی در تشکیل دولت های فدرال و محلی، این انتخابات از اهمیت بسیار زیادی برای احزاب سیاسی برخوردار است.

در این راستا دو حزب بزرگ سیاسی پاکستان شامل حزب مسلم لیگ ن(PML-N) و حزب مردم پاکستان(PPPP) در تلاش هستند تا با جذب گروه‌های تکفیری از نقاط مختلف کشور سهم بیشتری از کرسی‌های پارلمان‌های فدرال و محلی را به خود اختصاص دهند.

آصف معاویه سیال از رهبران گروه تکفیری لشکر جهنگوی

پس از اقدام جنجالی آصف علی زرداری رئیس مشترک حزب مردم پاکستان و رئیس جمهور اسبق این کشور در به حضور پذیرفتن شفیق الرحمان مینگل رئیس هیئت مردمی جهاوالان که بیشتر به عنوان سرکرده گروه تروریستی لشکر جهنگوی در ایالت بلوچستان و قاتل صدها نفر از شیعیان این منطقه به ویژه شیعیان هزاره شناخته می‌شود، خبرها حاکی از آن است که یکی دیگر از سرکرده‌های این گروه تروریستی تکفیری به نام آصف معاویه سیال نیز به عنوان نامزد حزب مسلم لیگ(ن) در حوزه انتخابیه NA-110 شهر جهنگ ایالت پنجاب برای تصاحب کرسی پارلمان ملی به رقابت انتخاباتی خواهد پرداخت.

بخوانید: دیدار سرکرده یکی از گروه‌های مسلح حامی ارتش پاکستان با آصف علی زرداری رهبر ارشد حزب مردم پاکستان

اگرچه صفحه رسمی حزب مردم پاکستان در شبکه اجتماعی اکس(توییتر) در پست خود در ارتباط با این دیدار سعی نموده است برای در امان ماندن از انتقادات احتمالی، نام میر حمود الرحمان را به جای شفیق مینگل اعلام نماید؛ اما این دیدار جنجالی انتقادات گسترده از سوی افکار عمومی، شخصیت‌های فعال اجتماعی و سیاسی و حتی برخی از رهبران حزب مردم را نیز به همراه داشته است.

یک صفحه کاربری در شبکه اجتماعی اکس با انتشار تصویر این دیدار نوشت: «از چه زمانی ورثه متوفی همدست قاتلان شدند؟ آیا ما با تغییر نام سرکرده جوخه مرگ از شفیق مینگل به میر شفیق الرحمان می‌توانیم او را به عضویت حزب مردم پاکستان درآوریم؟ متأسفم، اما اعضای حزب مردم هیئت حاکمه نظامی پاکستان را قاتل رهبران خود می‌پندارند. برای خرسندی آنان نباید تا جایی پیش رفت که اعضای حزب به ستوه بیایند».

ندیم افضل چن رهبر مرکزی حزب مردم پاکستان و وزیر سابق فدرال با اشاره به این پست عنوان داشت: آیا این همان شفیق مینگل است که در قتل اعضای جامعه هزاره نقش دارد؟

متعاقباً کاربر شبکه اجتماعی در پاسخ به این پرسش ندیم افضل چن گفت: او نه تنها در قتل اعضای جامعه هزاره بلکه در حوادث تروریستی حسینیه شکارپور و مزار لعل شهباز قلندر نیز نقش داشت. او همان فیل حکومتی است که از سال 2005 میلادی تاکنون به صورت مداوم در جنایت علیه ملت بلوچ شامل قتل ملی گرایان بلوچ، گورهای دسته جمعی و درگیری‌های فرقه‌ای مشارکت دارد.

یک کاربر دیگر به نام محمد عمیر نیز در پیام خود در شبکه اکس(توییتر) عنوان داشت: "شفیق مینگل به عنوان یک نامزد آزاد انتخاباتی در انتخابات سال 2018 میلادی رقابت نمود، او دارای سازمانی به نام دفاع بلوچستان است."

در دادگاه تشکیل شده به ریاست قاضی نور محمد مسکان زئی برای انجام تحقیقات در خصوص گورهای دسته جمعی کشف شده در سال 2014 میلادی از منطقه توتک، بیش از 20 شاهد عینی نسبت به ارتباط شفیق مینگل با گورهای دسته جمعی شهادت دادند.

لازم به ذکر است لشکر جهنگوی از گروه‌های تروریستی تکفیری فعال در پاکستان به شمار می‌رود که دستانش به خون هزاران نفر از مردم بی گناه شیعه آلوده است، این گروه تروریستی اخیراً مسئولیت حمله مسلحانه به اتوبوس مسافربری در ناحیه چلاس منطقه گلگت بلتستان را نیز بر عهده گرفته است.

بخوانید: لشکر جهنگوی مسئولیت حمله مسلحانه به اتوبوس در چلاس پاکستان را بر عهده گرفت

در حادثه خونین تروریستی در حسینیه‌ای واقع در شهر شکارپور ایالت سند در سال 2015 میلادی نزدیک به 60 تن از نمازگزاران شیعه به شهادت رسیدند که گفته می‌شود شفیق مینگل در رساندن عامل انتحاری به محل حادثه همکاری داشته است.  

ارسال نظر

 
1