خبر فوری

 
ایران 28 زندانی پاکستانی را به دلایل بشردوستانه آزاد کرد
کد خبر :112739526

18:04 1403/02/22


برچسب ها : آزادی, آزادی زندانیان, ابراهیم رئیسی, اعظم نذیر تارر, پاکستان و ایران, رئیس جمهور ایران, سفارت ایران, وزیر حقوق و دادگستری, کمک های بشردوستانه,

سفارت ایران در اسلام آباد از آزادی 28 زندانی پاکستانی به دلایل بشردوستانه از زندان های ایران خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سفارت ایران در اسلام آباد از آزادی 28 زندانی پاکستانی به دلایل بشردوستانه از زندان های ایران خبر داد.

طبق توافقات صورت گرفته، در پی سفر اخیر رئیس جمهور محترم ایران به پاکستان، حدود 28 زندانی پاکستانی با تعلیق احکام حبس خود در راستای حفظ شئونات اسلامی و به دلیل اهداف بشردوستانه، آزاد و به کشور برادر پاکستان بازگشتند.

پیش از آزادی این افراد، 160 زندانی پاکستانی در زندان‌های ایران و 60 زندانی ایرانی در بازداشت مقامات پاکستانی بودند.

دولت ایران ماه گذشته در حاشیه سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان پیشنهاد داده بود که هر دو کشور اتباع یکدیگر را که به دلایل بشردوستانه در زندان‌های خود نگهداری می‌شوند، آزاد کنند.

به همین مناسبت هیئتی به سرپرستی عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری ایران 16 فروردین (4 آوریل) با اعظم نذیر تارر وزیر حقوق و دادگستری و حقوق بشر پاکستان در اسلام آباد گفتگو و رایزنی کرد.

با توجه به وضعیت اسفبار عزیزان و بستگان زندانیان پاکستانی در ایران، هیئت میهمان پیشنهاد آزادی آنها را ارائه کرد و گفت: زندانیان پاکستانی و ایرانی به دلایل بشردوستانه آزاد و به وطن خود بازگردند.

در مقابل همچنین وزیر حقوق و دادگستری پاکستان از پیشنهاد هیئت ایرانی به طور ویژه استقبال کرد و از هرگونه همکاری ممکن در تحقق این امر اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1