خبر فوری

 
حضور عناصر افغان در جنگ های ضد شیعه پاراچنار
کد خبر :1119438792

12:33 1403/07/29


برچسب ها : افراد تکفیری, پاراچنار, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, شیعه کشی, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, کرم ایجنسی,

منابع محلی از پاراچنار می گویند که مجددا عناصر تکفیری با همکاری اتباع افغان درحال تلاش برای شعله ور کردن جنگ ضدشیعی در کرم ایجنسی و حمله مجدد به شیعیان پاراچنار هستند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| حضور نیروهای طالبان افغان و پاکستان در جنگ هایی که عناصر تکفیری به شیعیان منطقه کرم ایجنسی (پاراچنار) تحمیل می کنند، همواره موضوعی جنجالی و داغ بوده که با آغاز جنگ عناصر تکفیری با شیعیان برجسته می شود.

بر اساس گزارش منابع آگاه و محلی منطقه کرم ایجنسی، مسیر ارتباطی پاراچنار با مناطق همجوار و ایالت خیبر پختون خوا از 9 روز گذشته به فرماندهی "پروچکی" مسدود است و باعث شده اشیای خوردنی و اقلام ضروری دارویی در پاراچنار کاهش پیدا کند. این محاصره جان بسیاری از کودکان در بستری در بیمارستان های محلی را نیز به دلیل کمبود اقلام درمانی به خطر انداخته است.

مسئله دیگر این منطقه حضور عناصر افغان از جمله طالبان افغان و تحریک طالبان پاکستان در درگیری های ضد شیعه است؛ از سوی دیگر نیروهای امنیتی پاکستان هم که همواره نسبت به حضور تروریست های تحریک طالبان و دخالت عناصر افغان در حملات علیه خود اعتراض دارند، در این مواقع با علم به حضور این عناصر در درگیری های ضد شیعی در این منطقه، چشم های خود را بر این حقیقت می بندند؛ گویی پاراچنار به منطقه ای رها شده از سوی حاکمیت و دولت پاکستان تبدیل شده است که هرگونه جنایتی علیه آن و شرکت هرگونه افرادی حتی عناصر افغان، حساسیت نیروهای امنیتی را نه تنها جلب نمی کند بلکه شاید با حمایت های مستقیم یا غیرمستقیم آنها نیز برخورد باشد.

با گذشت 9 روز از محاصره پاراچنار، گاها تصاویر و ویدیوهایی از سوی منابع محلی این منطقه منتشر می شود که نشان می دهد عناصر افغان، طالبان افغان و حتی تحریک طالبان پاکستان هم در تمهیدات درحال انجام برای جنگ ضدشیعه، حضور دارند.

پروچکی یکی از افغان هایی است که برای مبارزه با رافضی ها یا عمل به گفته عید نظر فاروقی از عناصر تکفیری سازمان های اطلاعاتی پاکستان در کُرَم "جهاد علیه این کفار بهتر از مبارزه در فلسطین است" برای جهاد به این منطقه آمده و در منطقه صده فعالانه علیه شیعیان نقش آفرینی می کند.

به گفته منابع محلی، او آزادانه و مسلح در بازار صده گشت می زند و در راستای تفرقه افکنی و شعله ور کردن جنگ ضد شیعی فعالیت دارد. او همچنین با استفاده از بستر های فیسبوک و تیک تاک ضمن دعوت از عناصر تکفیری به جهاد، شیعیان را تهدید نیز می کند.

با این وجود که شیعیان و مردم اهل سنت کُرَم ایجنسی با تحصن و تظاهرات مختلف خواستار برقراری صلح با سرکوب این عناصر تکفیری هستند، اما این موضوع همواره با بی توجهی دولت و حاکمیت پاکستان مواجه بوده است.

برخی از کاربران هم به نقل از دولت محلی می گویند که حمله به قوم مقبل که در منطقه کنج علیزئی رخ داد و به عنوان حمله عناصر شیعه مسلح به قوم مقبل منتشر شد، در حقیقت پس از ورود همین شخص "پروچکی" به منطقه و به فرماندهی او که از اتباع افغانستان است، صورت گرفته است. در این بین هم یک فرد به نام ارشاد حسین ملقب به قلندر که برای نجات مسافران قوم مقبل اقدام کرده بود نیز طی تیراندازی عناصر همین فرمانده افغان به شهادت رسیده است.

ارسال نظر

 
1