خبر فوری

 
 
وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان: می خواهیم از طریق گردشگری فرهنگ و تمدن پاکستان را به جهان نشان دهیم
کد خبر :1119241718

13:39 1402/04/28


برچسب ها : پاکستان و استرالیا, روابط دوجانبه, سفیر استرالیا, فیلم, فیلم سازی, گردشگری, مریم اورنگزیب, نیل هاکینز, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان طی دیدار با نیل هاکینز سفیر استرالیا اظهار داشت که می خواهیم از طریق صفحه نمایش گردشگری، فرهنگ و تمدن پاکستان را در کل جهان به نمایش بگذاریم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان طی دیدار با نیل هاکینز سفیر استرالیا اظهار داشت که بر اساس چشم انداز شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، به لطف اقدامات فوری و ملموس دولت فعلی، نتایج مثبت در اقتصاد کشور آغاز شده است و می خواهیم از طریق صفحه نمایش گردشگری، فرهنگ و تمدن پاکستان را در کل جهان به نمایش بگذاریم.

وی گفت: دولت مشوق های زیادی در بخش فیلم داده است که فیلمسازان خارجی می توانند از امتیازات ویژه در زمینه عکاسی و تولید فیلم در پاکستان بهره مند شوند.

در این نشست بر مولفه هایی چون همکاری در زمینه های روابط دوجانبه، ثبات اقتصادی، فیلم، هنر و فرهنگ تبادل نظر صورت گرفت. سفیر تلاش های دولت پاکستان جهت ثبات اقتصادی در کشور و توافقنامه صندوق بین المللی پولIMF را مورد ستایش قرار داد.

وزیر اطلاع رسانی اظهار داشت که پاکستان برای روابط خود با استرالیا اهمیت بسزایی قائل است، و ضمن آگاه سازی سفیر استرالیا از تشکیل شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاریSIFC، بیان داشت که شورا پیش بینی پذیری، سازگاری و اجرای موثر سیاست برای بهبود اقتصادی را تضمین و به عنوان بالاترین انجمن تصمیم گیری عمل خواهد کرد.

مریم اورنگزیب با بیان اینکه دولت به طور کامل به آزادی بیان معتقد است و از هفته اول پس از روی کار آمدن لایحه آزادی بیان را به پارلمان ارائه کرد، گفت: لایحه (اصلاح) حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه در مرحله تصویب است. در بودجه سال جاری مبلغ بالایی برای بیمه درمانی هنرمندان و روزنامه نگاران اختصاص داده شد.

وی در ادامه سفیر را از برگزاری جشنواره ملی فیلم آماتور خبر داد و هدف از برگزاری جشنواره را برجسته کردن خلاقیت جوانان پاکستانی عنوان داشت و گفت: اخیرا 25 نفر از برترین های جشنواره عازم استرالیا شده اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در صنعت فیلم سازی، با بیان اینکه دولت یک صندوق مالی فیلم با هزینه 2 میلیارد روپیه ای تاسیس کرده است، اظهار داشت: دولت در زمینه های ساخت فیلم، مستند و سریال بودجه فراهم خواهد کرد. رسانه استرالیا، اوضاع پاکستان را بدون جانب گرایی گزارش می کند که این عمل ستودنی است. درحال اصلاح قانون پیمرا (سازمان تنظیم مقررات رسانه های الکترونیک پاکستان) هستیم و بخش روزنامه نگاران نیز در این سازمان نمایندگی خواهند داشت.

سفیر استرالیا بیان داشت که شرکت این کشور در پروژه ریکودیک بلوچستان درحال فعالیت است و بدون شک این پروژه درب های توسعه و پیشرفت پاکستان را باز خواهد کرد. نیل هاکینز در ادامه تلاش های وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان برای گسترش فیلم و فرهنگ و آزادی بیان در پاکستان را مورد تمجید و تقدیر قرار داد.

ارسال نظر

 
1