خبر فوری

 
پاکستان: قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا عدم درک کامل از اوضاع سیاسی و انتخاباتی پاکستان را نشان می دهد
کد خبر :1118981730

10:57 1403/04/07


برچسب ها : اسلام آباد, انتخابات, پاکستان و آمریکا, تصویب قطعنامه, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, قطعنامه, مجلس نمایندگان آمریکا, ممتاز زهرا بلوچ,

پاکستان در واکنش به قطعنامه 901 تصویب شده توسط مجلس آمریکا را نشان دهنده عدم درک درست از اوضاع سیاسی و روند انتخاباتی پاکستان بیان کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان در واکنش به قطعنامه 901 تصویب شده توسط مجلس آمریکا را نشان دهنده عدم درک درست از اوضاع سیاسی و روند انتخاباتی پاکستان بیان کرد.

ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه در پاسخ به سوالات رسانه ها در خصوص قطعنامه تصویب شده در مجلس آمریکا، گفت: پاکستان این قطعنامه را مورد بررسی قرار داده است. ما بر این باوریم که زمان و زمینه این قطعنامه خاص، با پویایی مثبت روابط دوجانبه ما همخوانی ندارد و این اقدام نشان دهنده درک ناقص از اوضاع سیاسی و روند انتخاباتی کشور می باشد.

وی افزود: پاکستان به عنوان دومین دموکراسی پارلمانی در جهان و پنجمین دموکراسی بزرگ در مجموع، به ارزش های نظام قانون اساسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون مطابق با منافع ملی خود متعهد است. پاکستان به احترام و درک متقابل، گفتگو و روابط سازنده معتقد است، برای همین چنین قطعنامه هایی نه سازنده هستند و نه براساس حقایق؛ ما امیدواریم که صحن مجلس نمایندگان آمریکا عملکرد سازنده ای را در مستحکم تر نمودن مناسبات میان پاکستان و آمریکا، خواهد داشت و بر روی روش های همکاری مطابق با منافع دو کشور و مردمی متمرکز خواهد بود.

گفتنی است قانونگذاران ایالات متحده، با اکثریتی عظیم، چهارشنبه در حمایت از دموکراسی و حقوق بشر در پاکستان به قطعنامه ای رای دادند که از این طریق خواستار تحقیق درباره ادعاهای دستکاری در نتایج در جریان انتخابات سراسری 8 فوریه شدند. 

این مجلس قطعنامه ‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار «تحقیق کامل و مستقل درباره ادعاهای مداخله یا بی ‌نظمی در انتخابات فوریه 2024 پاکستان» کرده است که حداقل 368 نفر از اعضای آن رای موافق و 7 نفر مخالف آن رای دادند.

 

بخوانید: " آمریکا نباید قبل از تکمیل تحقیقات پاکستان، دولت جدید آن را به رسمیت بشناسد"

                  افشاسازی تخلفات انتخاباتی پاکستان توسط اصحاب رسانه

ارسال نظر

 
1