خبر فوری

 
ناپدید شدن چندین شهروند بلوچ به دست نیروهای پاکستانی از شهرستان دیره بگتی
کد خبر :1118585640

10:49 1403/02/26


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, ایالت بلوچستان, شهرستان خضدار, شهرستان دیره بگتی, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

در جریان عملیات جستجوی نیروهای امنیتی پاکستانی در شهرستان دیره بگتی ایالت بلوچستان چندین شهروند بلوچ دستگیر و ناپدید شده‌اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در جریان عملیات جستجوی نیروهای امنیتی پاکستانی در شهرستان دیره بگتی ایالت بلوچستان چندین شهروند بلوچ دستگیر و ناپدید شده‌اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای ارتش پاکستان با یورش به منطقه سوئی از توابع شهرستان دیره بگتی اقدام به جستجوی خانه به خانه نموده و چندین تن از اهالی این منطقه را بازداشت و با خود به محل نامعلومی منتقل نمودند.

اسامی برخی از این افراد بازداشت شده به این شرح است: دوست علی فرزند دوستین بگتی، بالاچ فرزند شاه مور بگتی، دلشاد فرزند عابد حسین، یاسین فرزند غلام مصطفی بگتی، صالح فرزند هزار خان بگتی، یوسف فرزند ظهور و پوپل فرزند لعل بخش بگتی

به گفته منابع محلی، نیروهای پاکستانی در جریان این عملیات اقدام به تخریب اموال خانه‌ها و اذیت و آزار اهالی منطقه نمودند.

همچنان هویت بسیاری از افراد دستگیر شده توسط نیروهای امنیتی مشخص نشده است.

از سوی دیگر اطلاعات واصله از شهرستان خضدار ایالت بلوچستان حاکی از آزادی یک شاعر بلوچ از بند سرویس‌های امنیتی پاکستان است.

طبق گزارش منابع محلی، سخی ساور شاعر جوان زبان بلوچی از اهالی بخش نال شهرستان خضدار شب چهارشنبه از زندان‌های مخوف اطلاعاتی پاکستان آزاد و به منزل خود بازگشت.

وی 5 ژوئن سال گذشته میلادی(15 خرداد 1402) از شهر تربت مرکز شهرستان کیچ به دست نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت و ناپدید شده بود

ارسال نظر

 
1