خبر فوری

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | ایالات متحده آمریکا از پاکستان خواسته است که به حقوق بشر و آزادی های اساسی از جمله آزادی بیان احترام بگذارد.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا این اظهارات را در جریان یک نشست خبری در واشنگتن بیان کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بسته شدن جاده ها و تحت تاثیر قرار گرفتن خدمات اینترنت و موبایل در پاکستان گفت: ما مانند سایر کشورهای جهان از آزادی بیان و اعتراض مسالمت آمیز در پاکستان حمایت می کنیم.

وی افزود: ما از معترضان می خواهیم که به طور مسالمت آمیز اعتراض و از خشونت خودداری کنند، همچنین از مقامات پاکستانی می خواهیم که به حقوق بشر و آزادی های اساسی احترام بگذارند و به اجرای قانون اساسی و قوانین مربوط به آزادی بیان پایبند باشند.

پیام هشدار آمیز ایالات متحده آمریکا به پاکستان زمانی رخ داده است که حزب تحریک انصاف و حامیان عمران خان نخست وزیر سابق و مهره اسرائیل در پاکستان برای آزادی وی در اسلام آباد تجمع کردند، در همین حال، نیروهای پلیس راه ها را مسدود، اینترنت موبایل را قطع و برای بازدارندگی معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.

متیو میلر سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا همچنین در ادامه این نشست خبری، حمله تروریستی در نزدیکی فرودگاه کراچی را به شدت محکوم کرد و با خانواده قربانیان و مجروحان در این حادثه ابراز همدردی نمود.

در این نشست از وی این سوال پرسیده شد که حمله تروریستی دیگری در پاکستان رخ داده است که در آن یک بمب گذار انتحاری مهندسان چینی را در فرودگاه کراچی هدف قرار داده است، نظرتان در این مورد چیست؟

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال گفت: حمله در نزدیکی فرودگاه بین المللی کراچی را محکوم می کنیم و از تلفات جانی عمیقا متأسفیم.

 

ارسال نظر

 
1