خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان با ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی
کد خبر :1101745356

10:44 1402/04/17


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, تماس تلفنی, حسین ابراهیم طه, دبیرکل سازمان همکاری اسلامی, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی طرح موضوع اسلام هراسی در سطح جهانی و انجام اقدامات مؤثر برای متوقف نمودن اقدامات گستاخانه علیه مقدسات اسلامی را خواستار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی طرح موضوع اسلام هراسی در سطح جهانی و انجام اقدامات مؤثر برای متوقف نمودن اقدامات گستاخانه علیه مقدسات اسلامی را خواستار شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز جمعه با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی به صورت تلفنی به بحث و گفتگو پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: اهانت به مذهب، شخصیت‌های محترم مذهبی، کتب مقدس و نمادها به بهانه‌های خودخواهانه آزادی بیان و آزادی تظاهرات غیر قابل چشم پوشی است، سازمان همکاری اسلامی به عنوان صدای واحد جهان اسلام باید یک برنامه جامع عملی و مرتبط در این رابطه را تهیه و آن را با دبیرکل سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای این سازمان مطرح نماید.

وی با اشاره به موارد مختلف هتک حرمت به قرآن کریم در انظار عمومی این‌گونه اقدامات عامدانه و تحریک آمیز که احساسات میلیون‌ها نفر از مسلمانان در سراسر جهان را خدشه دار می‌کند را به شدت محکوم کرد.

محمد شهباز شریف از نقش دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مطرح نمودن مواضع و مطالبات امت اسلامی در خصوص اقدامات و رویکردهای اسلام هراسانه تمجید نمود و گفت: سازمان همکاری اسلامی به عنوان صدای واحد جهان اسلام ضمن تهیه دستورکار جامع و مرتبط با محوریت آگاهی بخشی به جهان درباره تعالیم اسلامی در زمینه مقابله قانونی و سیاسی با اقدامات اسلام هراسانه و ضد اسلامی تلاش نماید.

وی با استقبال از برگزاری نشست فوری در این باره در شورای حقوق بشر ژنو تأکید نمود سازمان همکاری اسلامی باید این مسئله را با دبیرکل سازمان ملل متحد و دیگر نهادها و مجامع مرتبط این سازمان مطرح نماید.

در ادامه این گفتگوی تلفنی حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از محکومیت و نگرانی‌های اسلامی در خصوص اقدامات شنیع هتک حرمت به قرآن کریم در انظار عمومی حمایت نمود و بر عزم جدی سازمان ذی‌ربط خود برای مقابله با اسلام هراسی تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1