خبر فوری

 
درخواست پاکستان از آمریکا برای میانجیگری با صندوق بین‌المللی پول
کد خبر :1101153868

09:57 1401/11/06


برچسب ها : اسلام آباد, اقتصاد پاکستان, پاکستان و آمریکا, رابرت کاپروت, محمد اسحاق دار, معاون دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور آسیا, وزارت خزانه داری آمریکا, وزیر خزانه داری پاکستان,

وزیر خزانه داری پاکستان در جریان دیدار با مقام عالی رتبه وزارت خزانه داری آمریکا حمایت و همکاری واشنگتن در زمینه برنامه صندوق بین‌المللی پول را خواستار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر خزانه داری پاکستان در جریان دیدار با مقام عالی رتبه وزارت خزانه داری آمریکا حمایت و همکاری واشنگتن در زمینه برنامه صندوق بین‌المللی پول را خواستار شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رابرت کاپروت معاون دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور آسیا روز گذشته با سناتور محمد اسحاق دار وزیر خزانه داری پاکستان در اسلام آباد به دیدار و رایزنی پرداخت.

محمد اسحاق دار وزیر خزانه داری و درآمد پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به مقام آمریکایی وی را از وضعیت کنونی اقتصاد پاکستان آگاه ساخت و گفت: ما اقتصاد ضعیف و ناکارآمد را از دولت سابق به ارث بردیم، علی رغم وضعیت سخت اقتصادی دولت توجه خود را بر روی سوق دادن امور به مسیر درست متمرکز نموده است.

وی با اشاره به کم‌کاری‌های صورت گرفته از سوی دولت سابق در عرصه اقتصادی عنوان داشت: ما اقتصاد را در وضعیت بسیار ضعیف از دولت گذشته دریافت کردیم و علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی روند اصلاحات در بخش‌های انرژی و بازار سرمایه جهت دستیابی به رشد و توسعه پایدار اقتصادی آغاز شده است، با اقدامات عملی دولت، کشور در حال پیمایش مسیر توسعه و آبادانی است.

وزیر خزانه داری پاکستان در ادامه مقام آمریکایی را از اولویت‌های اقتصادی دولت برای اجرای تمامی توصیه‌های بین‌المللی در جهت سوق دادن اقتصاد به سوی درست آگاه ساخت.

وی همچنین به تشریح خسارت‌های وارده در نتیجه سیل سال گذشته در پاکستان و تأثیرات آن بر اقتصاد پاکستان پرداخت و تأکید کرد: دولت مصمم به مقابله با تمامی چالش‌های پیش رو است.

در ادامه این دیدار رابرت کاپروت معاون دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور آسیا بر اهمیت روابط دوستانه میان پاکستان و آمریکا تأکید کرد و اقدامات و برنامه‌های اصلاحی دولت پاکستان در زمینه ایجاد ثبات اقتصادی و مالی را رضایت بخش عنوان نمود.

ارسال نظر

 
1