خبر فوری

 
دیدار رهبران پاکستان و عربستان سعودی در حاشیه اجلاس فوق ‌العاده سران کشورهای اسلامی
کد خبر :110053639

19:13 1402/08/20


برچسب ها : پاکستان و عربستان, پاکستان و عربستان سعودی, دیدار, رژیم صهیونیستی, ریاض, غزه, محمد بن سلمان, نخست وزیر پاکستان, نوار غزه, ولیعهد عربستان سعودی, کشورهای اسلامی,

نخست وزیر موقت پاکستان در راس هیئتی با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ریاض دیدار و رایزنی کرد.


 

ریاض: به گزارش راز نیوز | نخست وزیر موقت پاکستان در راس هیئتی با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ریاض دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس جزئیات، یک هیئت پاکستانی به رهبری انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان که روز جمعه 19 آبان (10 نوامبر) به‌ منظور شرکت در اجلاس فوق ‌العاده سران کشورهای اسلامی با موضوع جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، عازم ریاض شده بود، دقایقی پیش با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدای این نشست، انوار الحق کاکر از نقش و تلاش خردمندانه پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی برای پیشبرد آرمان فلسطین تشکر و از ایشان به دلیل ابتکار به موقع تشکیل این اجلاس برای تدوین برنامه اقدام مشترک عربی و اسلامی در خصوص وخامت اوضاع در سرزمین های اشغالی فلسطین قدردانی به عمل آورد.

در ادامه این نشست، رهبران دو کشور بر لزوم همکاری فوری جامعه بین المللی برای جلوگیری از تجاوزات وحشیانه و بی رویه رژیم صهونیستی علیه فلسطینیان بی گناه محاصره شده در غزه، تاکید کردند.

آنها همچنین بر نیاز فوری به رفع محاصره غزه برای تسهیل در ارسال کمک های بشردوستانه حیاتی و کمک های پزشکی به مردم آسیب دیده، پافشاری نمودند.

نخست وزیر موقت پاکستان، حملات رژیم اشغالگر اسرائیل به بیمارستان ها، کمپ های پناهندگان، مدارس و ساختمان های مسکونی را که منجر به از دست دادن بیش از ده هزار جان گرانبها شده است را به شدت محکوم کرد.

وی همچنین بر موضع تزلزل ناپذیر پاکستان به یک راه حل عادلانه و پایدار برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین بر اساس راه حل دو دولتی که منجر به ایجاد یک کشور فلسطین پایدار و مستقل در امتداد مرزهای پیش از سال 1967 به پایتختی قدس شریف می شود، تاکید کرد.

در پایان این نشست، رهبران دو کشور همچنین ضمن بررسی موضوعات مورد علاقه دوجانبه، بر عزم خود در جهت تقویت بیشتر روابط دیرینه میان پاکستان و عربستان سعودی به ویژه در زمینه مشارکت اقتصادی، پافشاری نمودند.

ارسال نظر

 
1