خبر فوری

 
آمریکا خواستار برقراری روابط سازنده و صلح آمیز میان پاکستان و هند شد
کد خبر :1096398230

14:05 1402/12/18


برچسب ها : پاکستان و هند, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, محمد شهباز شریف, مذاکرات پاکستان و هند, نارندرا مودی, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر هند, واشنگتن, وزارت امور خارجه آمریکا,

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده از روابط سازنده و صلح آمیز میان هند و پاکستان استقبال می کند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده از روابط سازنده و صلح آمیز میان هند و پاکستان استقبال می کند.

بر اساس جزئیات، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این سخنان را در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پیام تبریک نارندرا مودی نخست وزیر هند به شهباز شریف نخست وزیر تازه منصوب شده پاکستان ایراد کرد.

وی از بیانیه تبریک نخست وزیر هند به همتای پاکستانی خود استقبال کرد و گفت: ایالات متحده آمریکا برای روابط خود با هند و پاکستان ارزش بسیاری قائل است و ما می خواهیم شاهد روابط سازنده و صلح آمیز میان هر دو کشور باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری بیان کرد: ما از مذاکرات سازنده و مسالمت آمیز بین هند و پاکستان استقبال می کنیم، اما سرعت، دامنه و ماهیت هر گفتگو، موضوعی است که باید هند و پاکستان تعیین کنند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند در تاریخ 15 اسفند (5 مارس) به شهباز شریف همتای پاکستانی خود به دلیل انتصاب وی در مسئولیت نخست وزیری پاکستان و ادای سوگند تبریک گفت.

 

بیشتر بخوانید: تبریک مقامات و رهبران کشورهای مختلف به نخست وزیر تازه منصوب شده پاکستان

ارسال نظر

 
1