خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ازبکستان با وزیر موقت پاکستان برای فرهنگ و میراث ملی
کد خبر :1096201641

12:02 1402/07/07


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, روابط دوجانبه, سفیر ازبکستان,

اویبک عارف عثمانوف سفیر ازبکستان در پاکستان با جمال شاه وزیر موقت فرهنگ و میراث ملی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اویبک عارف عثمانوف سفیر ازبکستان در پاکستان با جمال شاه وزیر موقت فرهنگ و میراث ملی پاکستان دیدار کرد.

طرفین در این بین در خصوص تحکیم روابط دوجانبه، تبادلات فرهنگی، افزایش ارتباطات در سطوح عالی و تلاش راه های جدید همکاری در بخش میراث فرهنگی توافق کردند.

گفتنی است مقامات دو کشور همچنین در مورد همکاری در بخش فرهنگی، سازماندهی رویدادهای فرهنگی دوجانبه، ارتقای دوجانبه ظرفیت های گردشگری ازبکستان و پاکستان و همچنین بازسازی آزمایشگاه ابوریحان بیرونی در نندانا قلع جهوم به تفصیل گفتگو کردند.

وزیر فرهنگ و میراث ملی پاکستان اظهار داشت که دوکشور همواره روابط دوستانه و برادرانه داشته اند و امکان همکاری های چشمگیری بین دو کشور وجود دارد . وزیر فدرال گفت که مرحله دوم کاروان فرهنگی کریدور اقتصادی چین پاکستان که یک سفر یک ماهه است، از طریق CPEC سازماندهی خواهد شد تا فرهنگ غنی و پتانسیل تجاری منطقه را به نمایش بگذارد.

جمال شاه گفت که از همه کشورهای آسیای مرکزی از جمله ازبکستان دعوت می شود تا به کاروان فرهنگی CPEC بپیوندند که نقش کلیدی در ارتقای روابط منطقه ای و فرهنگی ایفا خواهد کرد.

اویبک عارف عثمانوف سفیر جمهوری ازبکستان در پاکستان بر همکاری در زمینه فرهنگ و میراث ادبی تاکید کرد و ابراز تمایل کرد که پروژه های فرهنگی مشترک بر پایه توسعه آغاز شود. 

ارسال نظر

 
1