خبر فوری

 
افزایش تعداد افسران زن پاکستانی که در آمریکا آموزش نظامی می بینند
کد خبر :1095413771

14:04 1403/04/03


برچسب ها : آموزش نظامی, ارتش پاکستان, اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, روابط نظامی, همکاری نظامی, واشنگتن, وزارت امور خارجه آمریکا,

دفتر امور سیاسی-نظامی وزارت امور خارجه ایالات متحده در گزارشی اظهار داشت که تعداد افسران زن پاکستانی که در آمریکا آموزش نظامی می بینند نسبت به یک دهه گذشته افزایش 150 درصدی داشته است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| در گزارشی که دفتر امور سیاسی-نظامی وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر کرده است، آمده است که تعداد افسران زن پاکستانی که در ایالات متحده آموزش نظامی می بینند در یک دهه گذشته 150 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش که روز جمعه منتشر شده است، گفته شد که پاکستان در دو سال گذشته بیشترین آمار اعزام نیروی افسران زن برای آموزش نظامی به آمریکا را داشته است.

55 افسر زن پاکستان از سال 2020 تا 2023 میلادی در دوره های آموزش نظامی بین المللی IMET شرکت کردند که نشان دهنده دو برابر شدن آمار نسبت به سال های 2013 تا 19 میلادی می باشد. در این سال ها تنها 22 افسر زن در این آموزش ها شرکت کردند.

گفتنی است این آموزش توسط وزارت خارجه ایالات متحده برای ایجاد روابط نظامی با نظامی از طریق تامین مالی آموزش افسران خارجی برای شرکت در دوره های آموزش نظامی ایالات متحده حمایت می شود.

ارسال نظر

 
1