خبر فوری

 

راولپندی: به گزارش راز نیوز | حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر یک روزه خود به پاکستان، از مقر فرماندهی ارتش این کشور در راولپندی بازدید به عمل آورد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد کل ارتش پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست، موضوعات مهمی از جمله آخرین تحولات روابط دوجانبه میان پاکستان و ایران همچنین همکاری های امنیتی و مدیریت مشترک مرزها مورد بحث و تبادل نظر مقامات دو کشور قرار گرفت.

مقامات عالی دو کشور همچنین تحولات منطقه‌ای و اوضاع خاورمیانه از جمله تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این دیدار، فرمانده ارتش پاکستان بر محوریت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی دولت دیگر تأکید کرد و آن را مقدس، غیر قابل تعرض و مهم‌ترین عنصر روابط میان دو کشور خواند.

دو طرف اذعان کردند که تروریسم یک تهدید مشترک برای هر دو کشور است که باید از طریق تلاش‌های مشترک، هماهنگی بهتر و به اشتراک گذاری اطلاعات با آن مقابله کرد.

ژنرال عاصم منیر همچنین بر نیاز به تعامل پایدار و استفاده از کانال‌های ارتباطی موجود برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی، تأکید کرد.

هر دو طرف توافق کردند که مکانیسم استقرار افسران رابط نظامی در کشور یکدیگر را در اولین زمان ممکن عملیاتی کنند تا هماهنگی و کارایی واکنش در برابر تهدیدات مشترک، بهبود یابد.

مقامات دو کشور با بیان اینکه پاکستان و ایران همسایه برادری هستند و سرنوشت هر دو ملت به یکدیگر گره خورده است، بر عزم خود برای حفظ تعامل نزدیک‌تر و اجازه ندادن به هر عامل خرابکاری بین ملت‌های برادر تأکید کردند.

آنها همچنین بار دیگر تعهد خود را نسبت به صلح، ثبات و رفاه در منطقه مرزی که به عنوان یک نیاز ضروری برای رفاه مردم ساکن در هر دو طرف شناسایی شده است، تکرار کردند.

در این نشست جمعی از فرماندهان ارتش پاکستان، اعضای هیات بلندپایه ایرانی و همچنین رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و سرهنگ مصطفی قنبرپور وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان حضور داشتند.

لازم به ذکر است، این سومین دیدار رسمی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان محسوب می‌شود.

ارسال نظر

 
1