خبر فوری

 
کشف محموله بزرگ تسلیحات آمریکایی در مرز مشترک پاکستان و افغانستان
کد خبر :109068682

14:35 1402/09/23


برچسب ها : تسلیحات نظامی, قاچاق اسلحه, گذرگاه مرزی, گمرک پاکستان, مرز پاکستان و افغانستان, مرز تورخم, نیروهای مرزبانی پاکستان, کشف سلاح و مهمات,

نیروهای مرزبانی و مقامات گمرک پاکستان از کشف محموله عظیم تسلیحات ساخت آمریکا در گذرگاه مرزی طورخم مرز مشترک پاکستان و افغعانستان خبر دادند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| نیروهای مرزبانی و مقامات گمرک پاکستان از کشف محموله عظیم تسلیحات ساخت آمریکا در گذرگاه مرزی طورخم مرز مشترک پاکستان و افغعانستان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از مشکوک شدن نیروهای مرزبانی پاکستان و مقامات گمرک به یک خودروی حامل محموله پیاز در گذرگها مرزی طورخم، خودروی مذکور مورد بازرسی قرار گرفت که در نتیجه آن تعداد قابل توجهی از انواع مختلف سلاح و مهمات که در حال انتقال از افغانستان به سمت پاکستان بود کشف و ضبط گردید.

به گفته منابع آگاه، این محموله شامل سلاح های مختلف همچون ام4، کلاشینکف، اسلحه نارنجک انداز، دوربین دید در شب، بمب های لیزری و هزاران عدد فشنگ جنگی است که در داخل کیسه های پیاز پنهان شده بود.

راننده خودروی مذکور پس از دستگیری به محل ناشناسی منتقل شده است و بازجویی های از وی برای شناسایی مقصد این محموله و عوامل ارسال کننده آن آغاز شده است.

لازم به ذکر است طی ماههای اخیر حملات مختلف تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان در نقاط مختلف این کشور به ویژه در ایالت های خیبر پختون خوا و بلوچستان صورت گرفته است که به گفته مقامات امنیتی این کشور، تروریست ها در جریان این حملات به جدیدترین تسلیحات آمریکایی مجهز بودند که باعث افزایش توان این عناصر تروریستی شده است.

به گفته مقامات پاکستان، سلاح های مورد استفاده گروه های تروریستی همان تسلیحات برجای مانده آمریکایی در افغانستان است که نیروهای آمریکایی پس از خروج از افغانستان در اوت 2021 آن را در افغانستان رها کردند.

ارسال نظر

 
1