خبر فوری

 
دیدار نخست وزیر پاکستان با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه
کد خبر :1085294442

16:35 1402/04/01


برچسب ها : پاریس, پاکستان و فرانسه, رئیس جمهور فرانسه, روابط دوجانبه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس با موضوع توافقنامه جدید مالی جهانی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد .


پاریس: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس با موضوع توافقنامه جدید مالی جهانی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد که در آن هردو طرف توافق کردند تا تماس ها در مورد موضوعات مورد علاقه متقابل حفظ کنند.

نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور بابت فراخوانی اجلاس سران با محوریت توافقنامه جدید مالی جهانی قدردانی و از وی بابت دعوت برای شرکت در اجلاس و مهمان نوازی تشکر کرد.

وی در گفتگو با رئیس جمهور فرانسه گفت که شما گامی جسورانه به سوی سیستمی مبتنی بر عدالت مالی با کشورهای در حال توسعه برداشتید. وی ضمن تشکر از رئیس جمهور فرانسه گفت: کشورهای در حال توسعه با مشکلات کمبود منابع، باز پرداخت بدهی و بهره و توسعه منجمد مواجه هستند.

شهباز شریف گفت که بر اساس توافقنامه جدید مالی جهانی، کمک به کشورهای در حال توسعه که در بدهی غرق شده اند، نیاز روز است تا مردم آن بتوانند آسودگی خاطر پیدا کنند. از آنجایی که اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی کشورهای در حال توسعه را با مشکلات بیشتری مواجه کرده است، شما تلاش های قابل توجهی برای ایجاد اجماع جهانی در مورد این موضوع مهم انجام داده اید.

ارسال نظر

 
1