خبر فوری

 
نخست وزیر پاکستان: در صورت طولانی شدن موضوع فلسطین، صلح جهانی نابود می شود
کد خبر :1082607318

10:39 1403/07/05


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان و فلسطین, رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین, رژیم صهیونیستی, غزه, محمد شهباز شریف, محمود عباس, نخست وزیر پاکستان,

حمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن شدید جنایات جاری اسرائیل در غزه، گفت: در صورت طولانی شدن موضوع فلسطین، صلح جهانی نابود می شود.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن شدید جنایات جاری اسرائیل در غزه، با بیان اینکه اسرائیل در حال نسل کشی فلسطینی ها و وحشیگری در غزه است، گفت: مردم پاکستان محبت دلی نسبت به ملت فلسطین دارند و پاکستان هرگونه کمک لازم را به فلسطین ارائه کرده است. در صورت طولانی شدن موضوع فلسطین، صلح جهانی نابود می شود .

به گزارش دفتر نخست وزیری پاکستان: محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور پس از دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه 79مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفتگو با رسانه ها این سخنان را ایراد کرد.

نخست وزیر افزود: وقت آن فرا رسیده است تا همه باهم خواستار آتش بس در غزه شویم؛ ملل متحد تشکیل کشور آزاد فلسطین را تضمین و اجرایی سازند و صلح پایدار بدون فلسطین آزاد امکان ندارد. در صورت طولانی تر شدن مسئله فلسطین، صلح جهانی نابود می شود.

وی گفت: پاکستان همواره به برادران فلسطینی کمک کرده و در مجامع بین المللی و تماس با جامعه بین المللی به طور کامل از فلسطین حمایت کرده است. من با محمود عباس رئیس فلسطین دیدار کرده ام تا بتوان با برادران فلسطینی ابراز همبستگی کامل کرد. از یکسال گذشته نسل کشی، ظلم و وحشیگری اسرائیل در غزه جریان دارد که پاکستان قویا این وحشیگری اسرائیل را محکوم می کند. طی یکسال گذشته 41 هزار فلسطینی از جمله نوجوانان، کودکان و افراد سالخورده به شهادت رسیده اند.

شهباز شریف، اظهار کرد که بسیاری از شهر ها، مناطق، روستا ها، مدارس و بیمارستان ها با خاک یکسان شده اند و اسرائیل مرتکب چنین نسل کشی و وحشیگری بیمناکی شده است که نمونه آن در تاریخ وجود ندارد. اکنون زمان آن است که همه متحد شویم و فوراً دو خواسته را مطرح کنیم که آن شامل آتش بس فوری در غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطین است که بدون آن صلح در این منطقه برقرار نمی شود.

محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین در این بین طی صحبت با رسانه ها، گفت: پاکستان پس از به وجود آمدن و از سال 1948 میلادی تاکنون در کنار برادران فلسطینی خود ایستاده است و همواره هرگونه کمک لازم را ارائه کرده است.

ارسال نظر

 
1