خبر فوری

 
فرمانده ارتش پاکستان: علما باید اعتدال را به جامعه بازگردانند و فساد فی الارض را نفی کنند
کد خبر :1081720181

13:25 1403/05/21


برچسب ها : اجلاس, افراط گرایی, پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, تفرقه گرایی, ژنرال سید عاصم منیر احمد, فرمانده ارتش پاکستان,

فرمانده ارتش پاکستان طی سخنرانی در اجلاس "شورای علما و مشائخ" اظهار داشت که اگر کسی درصدد ترویج بی نظمی باشد، ارتش با آن مقابله خواهد کرد. ارتش تلاش زیادی می کند تا هرج و مرج در کشور را خاتمه دهد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر و ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در اجلاس "شورای علما و مشائخ" از علما خواستند تا اتحاد و تساهل را به منظور مقابله با افراط گرایی در جامعه ترویج دهند.

فرمانده ارتش افزود: ارتش پاکستان بر اساس احکام الهی در حال تلاش است تا تنش ها را از جامعه خاتمه دهد، زیرا اختلافات این چنینی یک گناه بزرگ در نزد پروردگار شمرده می شود.

مقابله با فساد فی الارض

ژنرال عاصم منیر خاطر نشان کرد که بزرگ ترین جرم نزد خداوند فساد فی الارض است. ارتش پاکستان بر اساس احکام الهی برای پایان دادن به فساد فی الارض تلاش می کند. اگر کسی برای ترویج بی نظمی یا افراط گرایی در کشور تلاش کند، سوگند به خداوند کریم که ما مقابل آنها خواهیم ایستاد. هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند به پاکستان خسارتی وارد کند زیرا این کشور برای بقا تشکیل شده است.

وی در ادامه از علما تمنا کرد که در عوض افراط گرایی یا فرقه گرایی، ملت را به اتحاد و تساهل ترغیب کنند. مردم می توانند تظاهرات کنند، اما این تظاهرات باید مسالمت آمیز باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: کسانی که از شریعت و قانون اساسی پیروی نمی کنند، ما آنها را پاکستانی نمی دانیم. آنهایی که می خواهند اهمیت حاکمیت را درک کنند باید به عراق، سوریه و لیبی نگاه کنند. علما باید اعتدال را به جامعه بازگردانند و فساد در زمین را نفی کنند.

پناهندگان افغان

فرمانده ارتش پاکستان در ادامه، گفت: ما بیش از 40 سال است که میزبان صدها هزار افغان بوده ایم؛ ما به آنها توضیح می دهیم که به خاطر فتنه خوارج (تحریک طالبان پاکستان) با همسایه و کشور اسلامی برادر و دوست دیرینه خود مخالفت نکنند.

برادران پشتو زبان و ملت خیبر پختون خوا در مبارزه با تروریسم قربانیان زیادی داده اند و ما این تلاش ها و جانفشانی ها را ستوده و کنار آنها ایستاده ایم.

وی تصریح کرد که خوارج (تحریک طالبان پاکستان) یک فتنه عظیمی است .

تروریسم

وی اشاره به این موضوع که به گفته خداوند، اجباری در دین نیست، افزود: مافیای جرایم و قاچاق از تروریسم حمایت می کنند.  

 

وی در ادامه طی صحبت در مورد کشمیر و فلسطین، گفت: کشمیر یک دستور کار ناتمام تجزیه هند است. بادیدن جنایاتی که بر فلسطینیان و غزه انجام می شود، قلب اشک خون می گرید. ما از فلسطینی ها آموخته ایم که باید خودمان از خود حفاظت کنیم و پاکستان را قوی تر کنیم.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در اجلاس، با بیان اینکه قشر ضعیف زیر بار سنگین تورم له شده است، گفت: اما ما نمی توانیم آنها را به این زودی از تورم و برق گران نجات دهیم.

وی افزود: سطح همکاری سیاسی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، در دوران 40سال گذشته کشور بی نظیر می باشد.  همکاری ارتش و دولت در جهت مصلحت کشور الگو است. ما باید راه حل چالش های پیش روی اقتصادی را کشف کنیم.

ارسال نظر

 
1