خبر فوری

 
ربوده شدن دو شهروند شیعه به دست نیروهای امنیتی ارتش پاکستان
کد خبر :1081064193

10:13 1403/03/16


برچسب ها : افراد ربوده شده شیعه, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شیعه, شیعیان پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان, کراچی,

در ادامه روند سرکوب شهروندان شیعه در پاکستان، نیروهای امنیتی این کشور 2 تن از شیعیان را از شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان دستگیر و ناپدید نمودند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| در ادامه روند سرکوب شهروندان شیعه در پاکستان، نیروهای امنیتی این کشور 2 تن از شیعیان را از شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان دستگیر و ناپدید نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان در اقدامی مهندس سید ممتاز حسین رضوی بنیان گذار انجمن شهید پاکستان و از شخصیت های برجسته پاکستان را برای سومین مرتبه مورد بازداشت قرار داده و روانه زندان های اطلاعاتی نمودند.

مهندس سید ممتاز حسین رضوی از یاران دیرینه علامه شهید عارف حسین الحسینی رهبر فقید شیعیان پاکستان و دکتر شهید محمد علی نقوی به شمار می رود.

ایشان مدرک مهندسی خود در رشته برق را از دانشگاه مهندسی مهران دریافت نموده و مقطع کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته روابط بین الملل به تکمیل رساند و این رشته در مقطع M-phil را نیز در دانشگاه زیبست کراچی به پیش برد.

مهندس سید ممتاز رضوی در حال حاضر در تکمیل دوره دکترای خود در دانشگاه کراچی بود و در دانشگاه بحریه نیز به عنوان مدرس فعالیت داشت، وی از 3 دهه گذشته با صنعت فناوری اطلاعات در ارتباط بود و چندین عنوان کتاب و مجله با موضوعات سیاسی، علمی و مذهبی را چاپ و منتشر نموده است.

ایشان در حال حاضر برای سومین مرتبه توسط سرویس های اطلاعاتی پاکستان ربوده شده است.

نیروهای امنیتی پاکستان همچنین یک دانشجوی جوان شیعه به نام راشد علی را نیز از شهر کراچی مرکز ایالت سند ربوده اند، به گفته منابع آگاه وی از 2 هفته گذشته توسط سرویس های امنیتی پاکستان تحت بازداشت قرار گرفته است و تاکنون نیز هیچ اطلاعاتی از وی در دست نیست.

ارسال نظر

 
1