خبر فوری

 
 
رایزنی مقامات پاکستان و بریتانیا در خصوص مناسبات دوستانه دوجانبه
کد خبر :1080736931

11:08 1403/01/17


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و بریتانیا, جین ماریوت, سید محسن نقوی, وزیر کشور پاکستان, کمیساریای عالی بریتانیا,

مقامات پاکستان و بریتانیا در دیدار روز گذشته پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوستانه دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان و بریتانیا در دیدار روز گذشته پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوستانه دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جین ماریوت کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد روز گذشته(پنجشنبه) با سید محسن نقوی وزیر کشور دولت فدرال پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوستانه دوجانبه به ویژه سطح همکاری‌های امنیتی میان دو کشور و برگزاری مسابقات کریکت میان پاکستان و انگلیس بحث و گفتگو نمودند.

کمیساریای عالی بریتانیا در این دیدار برگزاری موفقیت آمیز سوپر لیگ کریکت پاکستان را به محسن نقوی تبریک گفت، وی همچنین ضمن تبریک به وی برای منتخب شدن به عنوان نماینده مجلس سنا برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وی با بیان اینکه تماشای سوپر لیگ کریکت پاکستان بسیار لذت بخش بود اظهار داشت: امیدواریم علاقه‌مندان به کریکت از تماشای بازی پاکستان و انگلیس مورد لطف قرار بگیرند.

در ادامه این دیدار سید محسن نقوی وزیر کشور پاکستان با اشاره به روابط دیرینه پاکستان و بریتانیا بر اهمیت مناسبات دو کشور تأکید کرد و گفت: همکاری بریتانیا برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: برگزاری بازی‌های سری T20 میان پاکستان و انگلیس به آمادگی تیم‌های دو کشور در جام جهانی کمک خواهد نمود.

وی با بیان اینکه تأمین و حفظ امنیت تمامی شهروندان مقیم پاکستان از اولویت‌های نخست دولت پاکستان است عنوان داشت: ما هیچگاه به تروریست‌ها اجازه نخواهیم داد امنیت و ثبات کشور را جریحه دار نمایند، تروریسم یک معضل بین المللی است که نیازمند اتخاذ برنامه جامع مشترک است.

وی گفت: پاکستان تنها کشوری است که قربانی های گسترده‌ای در جنگ علیه تروریسم داشته است، ارتش و نهادهای امنیتی پاکستان در این جنگ شجاعت و دلیری خود را به نمایش گذاشتند.

محسن نقوی تصریح کرد: نقش شهروندان پاکستانی مقیم بریتانیا در توسعه دو کشور قابل تحسین است، توسعه روابط دوجانبه نیازمند تبادل هیئت‌های عالی رتبه میان دو کشور است.

وی در پایان از اقدامات دولت پاکستان برای مقابله با قاچاق انسان خبر داد.

ارسال نظر

 
1