خبر فوری

 
 
"پاکستان به دنبال حل کردن تمامی اختلافات با هند از بستر مذاکرات می باشد"
کد خبر :108050816

11:08 1402/07/07


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, جامو و کشمیر, دولت موقت, روابط دوجانبه, هیئت بریتانیایی, هیئت پارلمانی, وزیر امور خارجه پاکستان,

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت پاکستان در دیدار با هیئت پارلمان انگلیس اظهار داشت که پاکستان به شرط بازگشت هند از اقدامات غیرقانونی و یکجانبه آن در کشمیر اشغالی آماده گفتمان جهت حل اختلافات فیمابین است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت پاکستان در دیدار با هیئت پارلمان انگلیس با بیان اینکه پاکستان به دنبال حل تمامی اختلافات با هند از مسیر گفت و گو می باشد اما هند ضمن بازگشت از اقدامات غیرقانونی و یکجانبه انجام شده مورخه 5 اوت 2019- 14 مرداد 1398 در جامو و کشمیر، یک محیط مساعد برای گفتمان فراهم سازد.

گفتنی است هیئت شامل راجا نجابت حسین رئیس جنبش بین المللی خودمختار جامو و کشمیر JKSDMI، ناز شاه وزیر سایه و نماینده مجلس، سم تری نماینده مجلس و اندرو گوین وزیر سایه، نماینده مجلس و رئیس گروه دوستان کشمیر حزب کارگر انگلیس، بود.

به گفته بخش رسانه ای وزارت امور خارجه پاکستان، وزیر امور خارجه بلند کردن صدا در حمایت از مردم مظلوم کشمیری توسط نمایندگان مجلس انگلیس را مورد تمجید قرار داد و تاکید کرد که هیئت تلاش های خود برای برجسته سازی مظالم هند در کشمیر اشغالی و نقض حقوق بشر در این منطقه را در سطح جهانی، افزایش دهند. او همچنین بر آزادی فوری زندانیان سیاسی و خاتمه نقض حقوق بشر جاری در جامو و کشمیر اشغالی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت که هند باید به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد جامو و کشمیر عمل کند.

وزیر امور خارجه از نقش نمایندگان مجلس انگلیس در تحکیم روابط دوستانه پاکستان و انگلیس قدردانی کرد.

اعضای این هیئت نگرانی خود را از نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر هند که به طور غیرقانونی اشغال شده است، ابراز کرده و گفتند: تمامی حقوق بشر از حق تعیین سرنوشت سرچشمه می گیرد، بنابراین مردم کشمیر نباید از این حق مسلم محروم شوند.

ارسال نظر

 
1