خبر فوری

 

لاهور: به گزارش راز نیوز | حامد عباس لفتا سفیر عراق در اسلام آباد برای انجام نشست مهمی با محسن نقوی وارد وزارت کشور پاکستان در لاهور شد.

در دیدار عباس لفتا با محسن نقوی موافقت شد که از زائرین پاکستانی که از طریق هوایی قصد عزیمت به عراق را دارند، گذرنامه دریافت و ضبط نشود و مقرر شد سفارت عراق به مناسبت اربعین حسینی علیه السلام به جای آژانس های مسافرتی برای زائران روادید صادر کند.

در این نشست بر افزایش سهمیه زائرین پاکستانی به مناسبت اربعین، صدور ویزاهای بیشتر نسبت به سال گذشته و آغاز پروازهای ویژه برای زائرین توافق شد.

محسن نقوی وزیر کشور پاکستان متعهد شد حمایت های لازم را در این زمینه انجام و با عواملی که از زائرین بیش از حد هزینه دریافت می کنند، برخورد شود.

در این نشست توافق شد که توافقنامه لغو روادید برای گذرنامه های دیپلماتیک و رسمی در اسرع وقت نهایی شود.

محسن نقوی از اقدامات وزیر کشور و سفیر عراق برای تسهیل امور زائرین تشکر کرد.

در همین حال، عباس لفتا به نمایندگی از وزیر کشور عراق دعوتنامه سفر به این کشور را به محسن نقوی وزیر کشور پاکستان تقدیم کرد و گفت: به زائران پاکستانی تسهیلات مساوی با سایر کشورها ارائه خواهد شد

در پایان این نشست، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله ارائه کلیه امکانات ممکن به زائرین پاکستانی مورد  بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پس از این دیدار، محسن نقوی وزیر کشور پاکستان فورا با خواجه محمد آصف وزیر دفاع و تولیدات دفاعی و هوانوردی پاکستان تماس گرفت و موضوعات مطرح شده را با وی در میان گذاشت.

بین مقامات عالی پاکستان موافقت شد که به شرکت هواپیمایی عراقی و شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان (PIA) اجازه داده شود از امروز پروازهای ویژه را از سر بگیرند، به همین مناسبت شرکت هواپیمایی عراق از امروز به طور رسمی اجازه انجام پروازهای ویژه را خواهند داشت.

 

ارسال نظر

 
1