خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی رئیس جمهور پاکستان با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود
کد خبر :1078506706

10:04 1401/12/04


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اوکراین, پاکستان و روسیه, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور اوکراین, رئیس جمهور پاکستان, گفتگوی تلفنی, ولادیمیر زلنسکی,

رؤسای جمهور پاکستان و اوکراین روز گذشته به صورت تلفنی در خصوص مناسبات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رؤسای جمهور پاکستان و اوکراین روز گذشته به صورت تلفنی در خصوص مناسبات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان روز چهارشنبه در تماس با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود با وی پیرامون ابعاد مختلف روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور و نیز مشکلات ایجاد شده برای کشورهای در حال توسعه در زمینه انرژی و غذا در پی وقوع جنگ روسیه_اوکراین به بحث و گفتگو پرداخت.

رؤسای جمهور پاکستان و اوکراین در این گفتگوی تلفنی بر لزوم ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی در جهت منافع دو کشور تأکید ورزیدند.

در ادامه این گفتگو ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با اشاره به فرمول ده نکته‌ای خود در جهت ایجاد صلح و پایان مناقشه با روسیه که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد حمایت پاکستان در این زمینه را خواستار شد.

دکتر عارف علوی رئیس‌جمهوری پاکستان نیز با ابراز نگرانی عمیق اسلام آباد در خصوص جنگ روسیه اوکراین عنوان داشت: پاکستان از هرگونه راهکار صلح‌آمیز برای پایان مناقشات و جنگ منشور سازمان ملل متحد حمایت خواهد کرد.

وی افزود: دولت پاکستان در حال بررسی نکات مندرج در قطعنامه پیشنهادی اوکراین است.

در پایان این گفتگوی تلفنی زلنسکی از دکتر عارف علوی برای سفر به اوکراین دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1