خبر فوری

 
تأکید رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد بر اهمیت توسعه تجارت دوجانبه میان پاکستان و ایران
کد خبر :107722125

11:11 1401/09/22


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع سرحد, پاکستان و ایران, پیشاور, تجارت بین المللی, تجارت دوطرفه, سرکنسولگری ایران,

محمد اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد بر لزوم ارتقای روابط تجاری میان پاکستان و ایران جهت تقویت اقتصاد ملی تأکید ورزید و گفت: دستور کار جامع جهت توسعه تجارت دوجانبه تهیه و تدوین خواهد شد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| محمد اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد بر لزوم ارتقای روابط تجاری میان پاکستان و ایران جهت تقویت اقتصاد ملی تأکید ورزید و گفت: دستور کار جامع جهت توسعه تجارت دوجانبه تهیه و تدوین خواهد شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، حسین امینی وابسته تجاری سرکنسولگری ایران در کراچی و حسین ملکی معاون و وابسته تجاری سرکنسولگری ایران در پیشاور روز گذشته در محل اتاق بازرگانی و صنایع سرحد در پیشاور حضور یافته و مقامات اتاق بازرگانی به دیدار  و رایزنی پرداختند.

در این دیدار که شاهد حسین نایب رئیس ارشد اتاق بازرگانی سرحد و اعجاز خان آفریدی نایب رئیس این اتاق نیز حضور داشتند دو طرف به صورت مفصل در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی مشترک میان پاکستان و ایران، تبادل هیئت‌های تجاری و بازرگانی میان دو کشور، استفاده از تجربیات یکدیگر و نیز موانع موجود در مسیر تجارت دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار همچنین امور مربوط به برگزاری نمایشگاه مشترک جهت معرفی و بازاریابی محصولات پاکستان، ایالت خیبر پختون خوا و ایران در پیشاور نیز مورد بحث قرار گرفت.

محمد اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد اظهار داشت: اتاق بازرگانی سرحد خواهان توسعه تجارت دوجانبه با ایران است؛ اما رفع موانع موجود در این زمینه نیازمند اقدامات ویژه در سطح دولتی است.

شاهد حسین نایب رئیس ارشد اتاق بزرگانی سرحد نیز با اشاره به پتانسیل گسترده موجود برای توسعه تجارت دوجانبه میان پاکستان و ایران خاطرنشان کرد: صنعتگران خیبر پختون خوا آماده واردات مواد خام از ایران هستند؛ اما تحریم‌های بین‌المللی باعث ایجاد مشکلاتی برای آنان شده است.

وی بر حل مشکلات و رفع موانع موجود از طریق راهکارهای رسمی و مکانیزم جامع تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1