خبر فوری

 

لندن: به گزارش راز نیوز | محسن نقوی وزیر کشور پاکستان در جریان سفر خود به لندن از آژانس ملی جنایت، دفتر مشترک المنافع و توسعه خارجی و مرکز موقعیت ملی انگلیس بازدید کرد.

وزیر کشور پاکستان بازدیدهای مفصلی از سه نهاد مهم انگلیس انجام داد و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کرد.

محسن نقوی در ابتدا با جیمز بابیج مدیر کل آژانس ملی جنایت و جاناتان آلن مدیر کل دفتر توسعه و مشترک المنافع خارجی انگلیس به گفتگو و رایزنی پرداخت.

وی در جریان نحوه عملکرد نهادهای انگلیس قرار گرفت و خواستار همکاری نزدیک با آنها شد.

به گفته روابط عمومی وزارت کشور پاکستان، در این نشست ها، حمایت در زمینه مبارزه با تروریسم، پیشگیری از جرایم سازمان یافته و امنیت سایبری مورد بحث و بررسی مقامات عالی دو کشور قرار گرفت و طرفین بر افزایش همکاری در عرصه مبارزه با مواد مخدر، جرایم سایبری و مهاجرت غیرقانونی توافق کردند.

افسران پاکستانی با استقبال از حمایت انگلیس برای مقابله با چالش جرایم سایبری، از آژانس ملی جنایت در مورد جرایم سایبری و مبارزه با مواد مخدر آموزش خواهند دید.

وی افزود: همکاری انگلیس در پیشگیری از جرایم سایبری و امنیت سایبری بسیار سودمند خواهد بود و هر دو کشور باید تحت هماهنگی بیشتری در رابطه با مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند.

وی بر لزوم اتخاذ یک استراتژی مشترک برای مقابله با چالش تروریسم تأکید کرد و گفت: ملت و نیروهای پاکستانی سابقه ایثارگری در جنگ علیه تروریسم داشته اند و پاکستان از حمایت انگلیس در فناوری مبارزه با تروریسم و ​​به اشتراک گذاری اطلاعات استقبال خواهد کرد.

در این بازدیدها محسن نقوی وزیر کشور پاکستان در جریان روند فعالیت دفتر کابینه وضعیت ملی انگلیس قرار گرفت و گفت: دیدن مرکز موقعیت های ملی انگلیس باعث خوشحالی است.

وی بیان کرد: اهمیت وجود چنین مرکزی در شرایط بحرانی را نمی توان انکار کرد، ایجاد یک مرکز موقعیت ملی به این شکل در پاکستان بررسی خواهد شد و از تجربه و تخصص انگلیس نیز در این زمینه بهره خواهیم برد.

به وزیر کشور پاکستان طی جلسه توجیهی اطلاع داده شد که در هر بحرانی این مرکز به طور کامل نقش فعال ایفا می کند و وضعیت تحت نظر است.

در این بازدیدها محمد فیصل سفیر پاکستان در انگلیس، جین ماریوت کمیسر عالی انگلیس در پاکستان و مقامات ارشد نهادهای انگلیسی نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1