خبر فوری

 
 

 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | سفیر و سرکنسول ایالات متحده آمریکا با میرعلی مردان خان دومکی وزیر ارشد موقت ایالت بلوچستان دیدار و رایزنی کردند.

بر اساس جزئیات، دونالد بلوم سفیر و کنراد تریبل سرکنسول آمریکا در کراچی در دیدار با میرعلی مردان خان دومکی وزیر ارشد موقت ایالت بلوچستان در کویته به بررسی موضوعات مورد علاقه دوجانبه پرداختند.

در ابتدای این نشست، مردان خان دومکی پروژه های تحت حمایت ایالات متحده آمریکا در ایالت بلوچستان را مهم بر شمرد و گفت: بلوچستان منطقه ای مناسب برای سرمایه گذاری است و پروژه های مختلف تحت حمایت آمریکا در این ایالت به ویژه در زمینه های صلح، آموزش، توسعه اقتصادی زنان و ارتباطات حائز اهمیت است.

وی افزود: دولت و مردم آمریکا کمک های قابل توجهی به سیستم آموزش، به ویژه آموزش دختران در بلوچستان کرده اند و برای مدرن سازی تحقیقات، پیگیری جنایات و ریشه کنی تروریسم، وسایل نقلیه، تجهیزات و ابزار مدرن در اختیار پلیس بلوچستان قرار دادند.

وزیر ارشد موقت ایالت بلوچستان بیان کرد: فراهم کردن چنین ظرفیت هایی در بلوچستان، منجر به افزایش توانمندی ها و مهارت های حرفه ای پلیس برای حفظ آرامش و حفاظت از مردم شده است و همچنین پروژه ایجاد فرصت های تجاری برای توانمند سازی زنان نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

در همین حال، دونالد بلوم سفیر آمریکا بیان کرد: روابط پاکستان و آمریکا رو به رشد است و ما مشتاقانه منتظر یک رابطه صمیمانه مبتنی بر احترام متقابل هستیم و ایالات متحده از پروژه های صلح و عدالت در بلوچستان و خیبر پختون خوا حمایت می کند و توسعه اجتماعی پایدار بخشی از اهداف ما است.

در پایان این نشست همچنین سوغات و هدایایی میان وزیر ارشد موقت ایالت بلوچستان و سفیر و سرکنسول ایالات متحده آمریکا مبادله شد.

ارسال نظر

 
1