خبر فوری

 
گسترش روابط تجاری محور گفتگوی هیئت آذربایجانی با وزیر ارتباطات پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :10700589

14:53 1402/04/28


برچسب ها : بندرعباس, پاکستان و آذربایجان, تجارت ترانزیتی, دیدار, روابط تجاری, گفتگو, وزیر ارتباطات پاکستان,

هیئتی به ریاست رشاد نبی اف وزیر توسعه دیجیتال و حمل نقل آذربایجان در سفر خود به اسلام آباد با مولانا اسد محمود وزیر ارتباطات پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی به ریاست رشاد نبی اف وزیر توسعه دیجیتال و حمل نقل آذربایجان در سفر خود به اسلام آباد با مولانا اسد محمود وزیر ارتباطات پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

مولانا اسد محمود ضمن اشاره به پیوندهای مذهبی، تاریخی و فرهنگی مشترک میان پاکستان و آذربایجان، بیان کرد: هر دو کشور در مسئله تجارت و بازرگانی از دستور کار یکسانی برخوردار هستند و می توانند روابط تجاری و فرهنگی خود را از طریق ارتباط زمینی و بزرگراه های ملی بیشتر تقویت کنند، زیرا آذربایجان با ایجاد شبکه بزرگراه های خود تا بندرعباس، بستر جدیدی را برای توسعه تجارت و حمل و نقل عمومی ایجاد کرده است.

وی افزود: پاکستان خواستار گسترش ارتباطات زمینی خود با ایران، آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی در خصوص شکوفایی اقتصادی و محرومیت زدایی در منطقه می باشد، همچنین ما آماده هرگونه ارائه خدمات در زمینه حمل و نقل جاده ای و تجارت هستیم.

وزیر ارتباطات در ادامه این دیدار از حمایت های آذربایجان از مواضع مختلف پاکستان به ویژه در قبال مسئله جامو و کشمیر اشغالی در مجامع بین المللی ابراز تشکر و قدردانی کرد و گفت: حمایت از مواضع یکدیگر در مجامع بین المللی نشان دهنده هماهنگی و یکسان بودن موضع دو کشور در مسائل مختلف می باشد.

وی همچنین خطاب به هیئت آذربایجانی افزود: دولت پاکستان با ایجاد شبکه ای از بزرگراه های مهم در بلوچستان، مسیرهای زمینی خود را به کشورهای همسایه گسترش خواهد داد.

در همین حال، رشاد نبی اف وزیر توسعه دیجیتال و حمل نقل آذربایجان بیان کرد: هماهنگی بین دو کشور در زمینه راه و حمل و نقل ضامن توسعه اقتصادی در سراسر منطقه است و آذربایجان اقدام به تأسیس دو فرودگاه، ایستگاه راه آهن و چندین بزرگراه جدید نموده که منبع توسعه اقتصادی و اجتماعی شناخته می شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان به عنوان یک مسیر ترانزیتی برای پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: ان شاءالله روند ایجاد خطوط ارتباطی زمینی و شاهراه میان پاکستان و آذربایجان موجب ارتقای تجارت، صنعت، گردشگری و فرهنگ بین دو کشور خواهد شد.

ارسال نظر

 
1