خبر فوری

 
افغانستان: 18 تن از داعشی های کشته شده از اتباع پاکستان بوده اند
کد خبر :1069435213

12:01 1402/05/19


برچسب ها : پاکستان و طالبان, تروریست, تروریست های داعش, تروریسم, حکومت طالبان افغانستان, داعش, ذبیح الله مجاهد, سخنگوی طالبان افغانستان, کابل,

ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان افغانستان بیان داشت که 18 تن از افراد وابسته به داعش کشته شده توسط نیروهای مسلح افغانستان در سال گذشته، از اتباع پاکستان بودند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان افغانستان در واکنش به ادعاهای پاکستان که حملات تروریستی از خاک افغانستان انجام و در بسیاری از این حملات اتباع افغان نقش داشته اند، گفت: تعدادی از اعضای داعش تبعه پاکستان سال گذشته میلادی در افغانستان کشته یا بازداشت شده اند.

تنش ها بین کشورهای همسایه پاکستان و افغانستان اخیراً به دلیل افزایش حملات انتحاری اخیر در پاکستان افزایش یافته است و اسلام آباد ادعا می کند که ستیزه جویان از افغانستان حمایت می شوند.

سخنگوی دولت طالبان مدعی شد که 18 تن از افراد وابسته به داعش کشته شده توسط نیروهای مسلح افغانستان در سال گذشته، از اتباع پاکستان بودند.

وی افزود: آنها داعشی بودند که در بسیاری از انفجار ها و حملات دست داشتند. درحالیکه تعدادی دیگر از این افراد در زندان افغانستان، بازداشت می باشند. وی با بیان اینکه نباید مقامات طالبان را مسئول هرگونه شکست امنیتی در منطقه دانست، افزود: دولت افغانستان درعوض بلند کردن انگشت اتهام و مسئول دانستن پاکستان، خودش تدابیر امنیتی را مستحکم نموده است.

شایان ذکر است این نخستین مرتبه ای است که مقامات طالبان افغان، پاکستان را به صورت علنی مسئول حملات در افغانستان عنوان می کنند. در حالی که اسلام آباد می گوید که شبه نظامیانی که در پاکستان حملات انجام می دهند از پناهگاه های امن در افغانستان عمل می کنند و توسط شهروندان افغان حمایت می شوند.

ارسال نظر

 
1