خبر فوری

 
بازدید وزیر محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان از مقر "کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار جنوب" در اسلام‌آباد
کد خبر :1069105607

10:16 1403/02/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آذربایجان, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, خضر فرهادوف, روابط دو جانبه, سفیر آذربایجان, کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد,

مختار بابایف رئیس منتخب برای نشست کاپ29 و وزیر محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان در جریان سفر خود به پاکستان از مقر کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار جنوب COMSATS بازدید کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| مختار بابایف رئیس منتخب برای نشست کاپ29 و وزیر محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان به همراه خضر فرهادوف سفیر این کشور در پاکستان روز جمعه در جریان سفر خود به اسلام‌آباد از مقر کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار جنوب COMSATS بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید با خانم رومینا خورشید عالم هماهنگ کننده نخست وزیر برای تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست پاکستان و محمد نافع زکریا مدیر اجرایی کمیسیون دیدار کرد.

همچنین محمد نافع زکریا مدیر اجرایی کمیسیون و دیگر مقامات از رئیس نشست کاپ29 به گرمی استقبال کردند.

در جریان این جلسه، در مورد نشست سازمان ملل برای تغییرا اقلیمی کاپ29، توسعه پایدار و تغییرات آب و هوایی تبادل نظر صورت گرفت.

مختار بابایف همچنین با نمایندگان اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در مورد پیامدهای تغییرات آب و هوایی گفتگو کرد.

وی در ادامه این نشست تمایل شدید برای تلاش های مشترک در چارچوب کاپ29 را ابراز کرد. وی آذربایجان را به عنوان یک حلقه محوری در تداوم تصمیم گیری و اجرا پیش بینی کرد که نتیجه کاپ28 در امارات و کاپ30 را که سال آینده در برزیل برگزار می شود، مرتبط می سازد. آقای بابایف همچنین بر ضرورت استفاده کشورهای در حال توسعه برای مقابله موثر با چالش‌های جهانی مانند تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

محمد نافع زکریا مدیر اجرایی کمیسیون در این بین در مورد COMSATS و منشاء آن به مقام آذربایجانی توضیح داد و ضمن تقدیر از پروفسور عبدالسلام فیزیکدان برجسته پاکستانی و برنده جایزه نوبل، که این سازمان را در سال 1994 میلادی تأسیس کرد، اظهار داشت: هدف اصلی این سازمان بین دولتی 27 عضوی ایفای نقش پل و خاتمه فاصله دانش و فناوری بین جنوب و شمال جهان است.

ارسال نظر

 
1