خبر فوری

 
بازدید سفیر ایالات متحده آمریکا از گلگیت بلتستان
کد خبر :1068319681

15:09 1402/06/29


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, روابط دوجانبه, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان,

دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد روز گذشته سه شنبه 28 شهریور به گلگیت بلتستان سفر کرده و در منطقه هنزه توضیحاتی در مورد پروژه خلیج 2 در یخچال فوسو را دریافت کرد.


گلگیت بلتستان: به گزارش راز نیوز| دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد روز گذشته سه شنبه 28 شهریور به گلگیت بلتستان سفر کرده و در منطقه هنزه توضیحاتی در مورد پروژه خلیج 2 در یخچال فوسو را دریافت کرد.

براساس گزارش، دونالد بلوم در این سفر شخصی خود از دریاچه عطاآباد بازدید کرد. عبدالباسط هماهنگ کننده ایالتی برنامه توسعه سازمان ملل متحد UNDP در عطاآباد پیشینه تاریخی فاجعه این منطقه و تاثیر آن بر زندگی، معیشت، زیر ساخت ها و اقلیم منطقه را در نتیجه این فاجعه توضیح داد.

به گفته گزارش سفیر ایالات متحده همچنین از سایت یخچال پاسو بازدید کرد و در آنجا از زیبایی خیره کننده یخچال سفید درخشان و کوه های شگفت انگیز معروف به مخروط های پاسو لذت برد. عبدالباسط هماهنگ کننده ایالتی برنامه توسعه سازمان ملل متحد در طول بازدید سفیر از یخچال پاسو، توضیحات مفصلی را در مورد پروژه خلیج دو، که با همکاری برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و وزارت تغییرات آب و هوایی پاکستان انجام می شود، ارائه کرد.

او همچنین توضیحاتی در رابطه با سیستم های هشدار اولیه، کاهش سیل در مقیاس کوچک و ساخت و تعمیر کانال های آب را در مکان های مختلف مستعد بلایای طبیعی در گلگیت-بلتستان تحت پروژه خلیج دو، و همچنین مراکز مدیریت ریسک بلایا و خانه های امن در سطح جامعه ارائه داد.

بلوم سفیر ایالات متحده از تلاش های مشترک دولت گلگیت-بلتستان و برنامه توسعه سازمان ملل متحد در چارچوب پروژه خلیج 2 قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این تلاش به طور قابل توجهی برای جوامع متاثر از اثرات تغییرات آب و هوایی مفید باشد.

ارسال نظر

 
1