خبر فوری

 
حمله سنگین جدایی طلبان بی ال ای به دومین پایگاه بزرگ هوایی نیروی دریایی پاکستان در تربت
کد خبر :1061729317

11:26 1403/01/07


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, پایگاه هوایی, تجزیه طلب, جدایی طلب, جیئند بلوچ, حمله مسلحانه, شهر تربت, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ, نیروی دریایی پاکستان,

جدایی طلبان ارتش آزادی بخش بلوچ در ادامه سلسله حملات سنگین خود علیه مواضع نیروهای مسلح پاکستان، شب گذشته دومین پایگاه بزرگ هوایی متعلق به نیروی دریایی این کشور را هدف حمله قرار دادند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جدایی طلبان ارتش آزادی بخش بلوچ در ادامه سلسله حملات سنگین خود علیه مواضع نیروهای مسلح پاکستان، شب گذشته دومین پایگاه بزرگ هوایی متعلق به نیروی دریایی این کشور را هدف حمله قرار دادند.

طبق جزئیات منتشر شده، پایگاه پی ان اس صدیق نیروی دریایی پاکستان واقع در شهر تربت مرکز شهرستان کیچ ایالت بلوچستان که دومین پایگاه هوایی این نهاد در پاکستان به شمار می رود شب گذشته شاهد حمله سنگین مبارزان جدایی طلب بلوچ بود.

صدای تیراندازی و انفجارهای پی در پی در نزدیکی این پایگاه نظامی، خواب را از چشمان مردم محلی ربود و فضای توام با وحشت و دلهره در سطح شهر تربت سایه افکند، همچنین تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی کیچ از جمله بیمارستان آموزشی شهر تربت به دستور افسر محلی امور بهداشت و درمان به حالت آماده باش درآمدند.

ارتش آزادی بخش بلوچ از سازمان های مبارز بلوچ بلافاصله با انتشار بیانیه ای ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله اظهار داشت: فدائیان تیپ مجید بی ال ای با حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی حصارهای امنیتی را شکسته و با موفقیت به داخل این پایگاه نفوذ کردند.

وی گفت: این حمله ساعت 10 امشب صورت گرفت و عملیات تیپ مجید علیه ارتش اشغالگر ادامه دارد.

بلافاصله پس از این حمله تمامی نیروهای مسلح مستقر در منطقه به حالت آماده باش درآمده و به تعداد گسترده ای از نیروهای کمکی به محل درگیری اعزام شدند، همچنین بالگردهای نظامی ارتش نیز به منظور پشتیبانی از نیروهای امنیتی در آسمان شهر تربت به پرواز درآمدند.

همزمان نیروهای سپاه مرزی و دیگر نیروهای امنیتی تمامی مسیرهای مواصلاتی شهر تربت را مسدود نمودند.

ارتش آزادی بخش بلوچ در دومین بیانیه خود از تداوم درگیری ها میان فدائیان بلوچ و نیروهای امنیتی پاکستان علی رغم گذشت 3 ساعت از زمان آغاز این حمله خبر داد و گفت: تیپ مجید ساعت 10 امشب با حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی موفق به ورود این پایگاه شدند و اکنون علی رغم گذشت 3 ساعت فدائیان بلوچ با هلاکت بیش از 10 نفر از نیروهای دشمن با مقاومت تمام در حال مبارزه هستند.

آخرین گزارش های واصله از شهر تربت از تداوم این درگیری ها در ساعات نخستین صبح امروز حکایت دارد، به گفته مردم محلی صدای تیراندازی و انفجار تا ساعت 6 بامداد نیز به گوش می رسید.

همچنین گفته می شود دسترسی به اینترنت 4جی در شهر تربت نیز قطع شده است.

از سوی دیگر روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه ای از کشته شدن 4 تن از مهاجمان این حمله در تیراندازی متقابل نیروهای امنیتی خبر داد و گفت: عملیات پاکسازی برای شناسایی و خلع سلاح دیگر تروریست های حاضر در منطقه آغاز شده است.

ارتش پاکستان در این بیانیه، کشته شدن تنها یکی از نیروهای خود در نتیجه این حمله را تایید نموده است.

به گفته روابط عمومی ارتش پاکستان، در این حمله سرباز وظیفه نیروی سپاه مرزی به نام نعمان فرید با سن 24 سال و ساکن مظفر گر جان باخته است.

 

لازم به ذکر است این دومین حمله تیپ مجید ارتش آزادی بخش بلوچ طی هفته جاری و سومین حمله بزرگ تیپ مجید در سال جاری میلادی علیه نیروهای مسلح پاکستان به شمار می رود.

ارتش آزادی بخش بلوچ پیش از این در 29 ژانویه سال جاری(9 بهمن 1402) با حمله به شهر مچ مرکز شهرستان بولان ایالت بلوچستان تمام شهر را تحت کنترل خود گرفت.

دومین حمله این سازمان مبارز بلوچ نیز 20 مارس سال جاری(1 فروردین) علیه مقر سازمان استخبارات نظامی ارتش پاکستان واقع در بندر گوادر صورت گرفت.

ارسال نظر

 
1