خبر فوری

 
سکوت معنادار سیاسیون پاکستان در خصوص «وعده صادق۲»
کد خبر :1061205854

09:54 1403/07/13


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, تل آویو, تهران, حمله موشکی, رژیم صهیونیستی,

مقامات سیاسی پاکستان برخلاف مردم این کشور که به شدت حمله وعده صادق 2 را مورد حمایت قرارداده و ابراز خوشحالی کردند، سکوت مطلق را در این زمینه درپیش گرفته و از هرگونه واکنشی اجتناب کرده اند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ایران شب چهارشنبه در واکنش به جنایات فزاینده اسرائیل در منطقه حملات موشکی سهمگینی را علیه پایگاه های نظامی اراضی اشغالی انجام داد.

با منتشر شدن این خبر و بازتاب آن در رسانه‌های برخط پاکستان، هرچند شاهد خوشحالی مردم آزاده این کشور بودیم اما این اقدام ایران به مزاج مقامات پاکستان خوش نیامده و یاهم بخاطر محدودیت هایی از انتشار هرگونه بیانیه و اظهار نظری در این رابطه خودداری کرده اند.

لازم به ذکر است که اقشار مختلف مردمی در پاکستان با شنیدن خبر حمله نه تنها به ابراز خوشحالی پرداختند بلکه از ایران به عنوان یک کشور مسلمان واقعی و تنها کشور اسلامی که درحال مبارزه با دشمنان اسلام است، یاد کردند. این مردم همچنین در فضای مجازی نیز در پاسخ به شبهه افکنی های کاربران افراطی و تکفیری ضمن دفاع از ایران، نوشتند: درست است که ایران کشوری شیعه است اما باید حقیقت ها را دید و آن هم این است که او به تنهایی در خط مقدم مبارزه با دشمنان مسلمان ایستاده است و کشور ما با وجود برخورداری از قدرت هسته ای و موشک هایی با برد بالا همچنان به تماشا بسنده میکند.

نعیم الرحمان امیر حزب سیاسی مذهبی پاکستان در واکنش به حمله موشکی ایران، آن را حق مسلم این کشور خواند و گفت: صد در صد مسئولیت اوضاع منطقه برعهده آمریکا و بریتانیا است و اسرائیل هر آنچه را که انجام می‌دهد با حمایت کامل این دو کشور می‌باشد. قطعا ایران حق دفاع از خود را داشت. این اسرائیل بود که آغاز کرد و نخست هنیه را در تهران هدف قرارداد. وی در ادامه پیام خود خواستار اظهار غیرت از سوی دیگر کشورهای اسلامی شد و گفت که اگر آمریکا و بریتانیا می‌توانند در کنار اسرائیل باشند پس چرا شما در کنار اهل غزه نایستید؟

از سوی دیگر مشتاق احمد خان سناتور سابق پاکستان هم که پس از جنایات اسرائیل علیه مردم بیگناه فلسطین و لبنان مکرراً با برگزاری تظاهراتی واکنش نشان داده است در خصوص حمله موشکی ایران می‌نویسد که خدا را شکر کسی هست که لبخند را برای مردم مظلوم غزه به ارمغان می آورد.

ناگفته نماند که هیچ مقام سیاسی دیگری واکنشی نسبت به این موضوع بروز نداده است. روز گذشته وزارت امور خارجه این کشور طی بیانیه ای اسرائیل را به دلیل جنایاتش مسئول اوضاع حاکم بر خاورمیانه عنوان کرده و بیان داشت که «از طرف های خصومت میخواهیم تا صلح را در اولویت قرار دهند.»

ارسال نظر

 
1