خبر فوری

 
 
تاکید سفیر اتیوپی بر فرصت‌های تجاری، بازرگانی و سرمایه‌گذاری استفاده نشده در اتیوپی و آفریقا
کد خبر :1051937315

10:07 1402/08/07


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و اتیوپی, تجارت, روابط دوجانبه, سفیر اتیوپی,

جمال بکر عبدالله سفیر اتیوپی در پاکستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد ICCI ضمن دیدار با تجار و احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق، بر فرصت های تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری استفاده نشده در اتیوپی و آفریقا تاکید کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جمال بکر عبدالله سفیر اتیوپی در پاکستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد ICCI ضمن دیدار با تجار و احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق، بر فرصت های تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری استفاده نشده در اتیوپی و آفریقا تاکید کرد و با اشاره به اهمیت حضور پاکستان در آفریقا، قاره ای با بیش از 1.4 میلیارد نفر جمعیت و پتانسیل بسیار زیاد آن، گفت: آفریقا آینده تجارت جهانی است و بازرگانان پاکستانی را تشویق کرد تا خود را با این فرصت های سودآور هماهنگ کنند.

او اشاره کرد که اتیوپی به عنوان دروازه ای به آفریقا عمل می کند و تجارت در سراسر این قاره را برای تجارت آسان تر می کند. او وضعیت قابل توجه اتیوپی را به عنوان سریع ترین اقتصاد در حال رشد، با تولید بیش از 97 درصد انرژی پاک، سبز و پایدار از منابع آبی، زمین گرمایی و سایر منابع تجدیدپذیر برجسته کرد و اظهار داشت که این امور اتیوپی را به بهشت سرمایه گذاری برای کارآفرینان جهانی تبدیل کرده است.

سفیر به سرمایه گذاران پاکستانی از حمایت کامل دولت اتیوپی اطمینان داد و از آنها برای ایجاد مناطق اقتصادی اختصاصی در این کشور دعوت کرد. وی با اشاره به بازدید قابل توجهی که در اوایل سال جاری توسط بیش از 75 بازرگان پاکستانی از جمله نمایندگان ICCI انجام شد، از تلاش های فعال جامعه تجاری پاکستان تمجید کرد و با تاکید بر این اصل که "دیدن، باور کردن است"، گفت که چنین بازدید هایی بسیار مهم می باشد.

احسن ظفر بختواری رئیس ICCI از نقش فعال سفیر جمال بکر عبدالله در تقویت روابط دوجانبه بین اتیوپی و پاکستان در سال گذشته قدردانی کرد و با ابراز علاقه شدید، برنامه‌های خود را برای بسیج یک هیئت تجاری قابل توجه به اتیوپی اعلام کرد.

سفیر اتیوپی همچنین تمدید مدت تصدی را به مسئولین اتاق صنعت و تجارت اسلام آباد ICCI تبریک گفت.

ارسال نظر

 
1