خبر فوری

 
 
دیدار هیئت عالی رتبه پارلمان ساحل عاج با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :105099841

15:53 1401/11/25


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ساحل عاج, دکتر عارف علوی, رئیس پارلمان ساحل عاج, رئیس جمهور پاکستان, روابط اقتصادی, روابط پارلمانی, روابط تجاری,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در جریان دیدار با هیئت پارلمانی ساحل عاج بر لزوم توسعه مناسبات میان اسلام آباد و کشورهای آفریقایی تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در جریان دیدار با هیئت پارلمانی ساحل عاج بر لزوم توسعه مناسبات میان اسلام آباد و کشورهای آفریقایی تأکید کرد.

بر اساس جزئیات اعلام شده، هیئت عالی رتبه پارلمان ساحل عاج به سرپرستی آداما بیکتوگو رئیس پارلمان این کشور که در سفری رسمی در پاکستان حضور دارد بعد از ظهر امروز با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار نمود.

رئیس پارلمان ساحل عاج و رئیس جمهور پاکستان در جریان این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و یاموسوکرو به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر عزم خود جهت توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کردند.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با تأکید بر جایگاه کشور ساحل عاج برای اسلام آباد عنوان داشت: پاکستان تحت سیاست نگاه به آفریقا خواستار تعامل و توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی است.

وی با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک میان دو کشور پاکستان و ساحل عاج گفت: دو کشور از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی برخوردارند، سرمایه گذاران و تجار ساحل عاج با سفر به پاکستان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای سرمایه گذاری بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور پاکستان سطح روابط موجود میان پاکستان و ساحل عاج را رضایت بخش عنوان نمود و گفت: دو کشور دارای مواضع و رویکرد یکسان در قبال مسائل مختلف هستند و همواره از یکدیگر در مجامع مختلف بین‌المللی حمایت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: پاکستان نقش ویژه‌ای در مأموریت امن سازمان ملل متحد در ساحل عاج بین سال‌های 2004 تا 2017 میلادی داشته است، اسلام آباد همواره از تلاش‌های بین‌المللی در جهت توسعه و ثبات ساحل عاج حمایت کرده است. ساحل عاج می‌تواند با راه اندازی نمایندگی دیپلماتیک خود در پاکستان در راستای توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه گام بردارد.

دکتر عارف علوی ابراز امیدواری نمود سفر هیئت ساحل عاج به پاکستان در جهت توسعه مناسبات و افزایش همکاری‌ها میان دو کشور مؤثر واقع شود.

در ادامه این دیدار آداما بیکتوگو رئیس پارلمان ساحل عاج طی سخنانی با تأکید بر عزم کشور خود برای تعمیق مناسبات با اسلام آباد در تمام زمینه‌ها، رئیس جمهور پاکستان را از اقدامات صورت گرفته در ساحل عاج جهت بهبود اوضاع اقتصادی آگاه ساخت.

وی بر لزوم ایفای نقش نمایندگان پارلمان‌های دو کشور در جهت ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی میان پاکستان و ساحل عاج تأکید کرد.

وی در پایان از رئیس جمهور پاکستان برای استقبال و میزبانی گرم تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1