خبر فوری

 
توافق پاکستان و ایران برای تغییر مرزهای امنیتی به مرزهای اقتصادی
کد خبر :1047511011

14:59 1403/04/01


برچسب ها : PMLn, پاکستان و ایران, تجارت, حزب مسلم لیگ ن, دولت محلی ایالت پنجاب, رضا امیری مقدم, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, لاهور, مرز مشترک, مریم نواز, نواز شریف, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

رضا امیری مقدم سفیر ایران امروز با مریم نواز وزیر ارشد ایالت پنجاب و محمد نواز شریف رئیس حزب مسلم لیگ (ن) دیدار کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| رضا امیری مقدم سفیر ایران امروز با مریم نواز وزیر ارشد ایالت پنجاب و محمد نواز شریف رئیس حزب مسلم لیگ (ن) دیدار کرد.

در این نشست توافق شد تا مرز امنیتی پاکستان و ایران به مرز اقتصادی تبدیل شود و پیوند های فرهنگی شهر های دوقلوی اصفهان و مشهد با لاهور بیش از پیش افزایش یابد.

به گزارش بخش رسانه ای دفتر وزارت ارشد ایالت پنجاب: در این بین امکان همکاری ایران و پنجاب در بخش های کشاورزی، دامپروری و سایر بخش ها مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد واردات گوشت ایران از پنجاب، از 40 به 70 درصد افزایش یابد. همچنین به طور مفصل در مورد نقش تجاری پنجاب در توافق افزایش تجارت متقابل پاکستان و ایران به 10 میلیارد دلار گفتگو شد.

در ادامه با بررسی پیشنهاد های مختلف برای ترویج زبان فارسی در ایالت پنجاب، سفیر ایران دعوتنامه کتبی را تقدیم مریم نواز وزیر ارشد ایالت پنجاب کرد. سفیر ایران همچنین از نواز شریف رئیس حزب مسلم لیگ نواز نیز برای سفر به ایران دعوت کرد.

 

ارسال نظر

 
1