خبر فوری

 
 
ارتقای درجه هشت تن از افسران نیروی هوایی پاکستان به درجه سرلشکری
کد خبر :1047312753

15:39 1401/11/14


برچسب ها : ارتقای درجه, اسلام آباد, دولت پاکستان, سخنگوی نیروی هوایی پاکستان, نیروی هوایی پاکستان,

دولت با ارتقای درجه هشت افسر نیروی هوایی به نام‌های عمران قادر، غضنفر لطیف، شهریار خان، نعمان وحید، مهریار ثاقب نیازی، ابوذر خان، محمد آصف اسلم و غلام شبیر به درجه سرلشکری موافقت نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طی حکم دولت پاکستان 8 تن از افسران نیروی هوایی این کشور به درجه سرلشکری ترفیع یافتند.

بر اساس اعلام سخنگوی نیروی هوایی پاکستان، دولت با ارتقای درجه هشت افسر نیروی هوایی به نام‌های عمران قادر، غضنفر لطیف، شهریار خان، نعمان وحید، مهریار ثاقب نیازی، ابوذر خان، محمد آصف اسلم و غلام شبیر  به درجه سرلشکری موافقت نمود.

سرلشکر عمران قادر در ژوئن سال 1992 میلادی به عضویت بخش خلبانان وظیفه عمومی نیروی هوایی پاکستان درآمد و شمشیر افتخاری را دریافت نمود. وی در طول خدمت خود به عنوان خلبان آزمایشی جنگنده جی اف 17 به فعالیت پرداخت، وی به عنوان فرمانده پشتیبانی رزمی در آمادمی هوانوردی نیروی هوایی در منطقه کورنگی کراچی  و فرمانده واحد تبدیل عملیاتی و بخش پشتیبانی به خدمت در نیروی هوایی پرداخته است.

وی همچنین دستیاری رئیس ستاد هوایی در بخش افسران آموزشی را در کارنامه کاری خود دارد و در حال حاضر به عنوان مشاور فرمانده کل نیروی هوایی پاکستان در زمینه حسابرسی و ارزیابی عملیاتی در حال خدمت است.

سرلشکر عمران قادر مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مطالعات جنگ دریافت کرده است و به دلیل خدمات شایسته خود در طول دوران حضور در نیروی هوایی مفتخر به دریافت نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز شده است.

سرلشکر غضنفر لطیف نیز در ماه مه سال 1993 میلادی فعالیت خود در بخش خلبانان وظیفه عمومی نیروی هوایی پاکستان آغاز نمود. وی در جریان عملکرد درخشان و حرفه‌ای خود در نیروی هوایی فرماندهی یگان‌های جنگنده، تیپ پروازی نیروی هوایی و یک پایگاه عملیاتی را بر عهده داشت.

وی سابقه دستیاری فرمانده کل نیروی هوایی پاکستان در دو بخش جداگانه عملیات و امنیت را دارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات جنگ از دانشگاه ملی دفاع پاکستان است.

وی نشان افتخار نظامی «ستاره امتیاز» و «ستاره بسالت» را از دولت پاکستان به دلیل خدمات شایسته و حرفه‌ای خود در نیروی هوایی دریافت کرده است.

سرلشکر شهریار خان نیز فعالیت حرفه‌ای خود را در مه 1993 میلادی در بخش خلبانان وظیفه عمومی نیروی هوایی کلید زد. فرماندهی یگان جنگنده، تیپ پروازی، تیپ آموزش نظامی و یک پایگاه عملیاتی از جمله سوابق فعالیت‌های سرلشکر شهریار خان به شمار می‌رود.

وی به عنوان دستیار فرمانده نیروی هوایی پاکستان در بخش طرح‌ها در مقر فرماندهی کل نیروی هوایی پاکستان در اسلام آباد، افسر هوایی، افسر ستاد شخصی رئیس ستاد هوایی و افسر ارشد ستاد در یک فرماندهی هوایی منطقه‌ای به خدمت پرداخته است.

وی کارشناسی ارشد خود را در رشته امنیت ملی و مطالعات جنگ تکمیل نموده و فارغ‌التحصیل از کالج سلطنتی مطالعات دفاعی بریتانیا است. وی دارای نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز است.

سرلشکر نعمان وحید نیز همچون دیگر هم‌قطاران ارتقای درجه یافته خود در مه سال 1993 میلادی به عضویت بخش خلبانان وظیفه عمومی نیروی هوایی درآمد. وی در طول حضور خود در نیروی هوایی پاکستان فرماندهی تیپ پشتیبانی، یگان جنگنده و یک پایگاه عملیاتی را عهده‌دار بوده است و به عنوان دستیار فرماندهی کل نیروی هوایی پاکستان در دو بخش جداگانه «طرح‌ها» و «تحقیق و تحلیل عملیاتی» به انجام خدمت پرداخته است.

وی مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته مطالعات استراتژیک را از دانشگاه دفاع ملی دریافت کرده است و پس از آن به عنوان رئیس ستاد هدایت در همان دانشگاه منصوب شد.

وی مفتخر به دریافت نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز از دولت پاکستان است.

سرلشکر مهریار ثاقب نیازی یکی دیگر از افسران ترفیع درجه یافته نیروی هوایی پاکستان نیز در ژوئن سال 1992 میلادی فعالیت خود را از بخش مهندسی نیروی هوایی پاکستان آغاز کرد، وی در طول خدمت خود در نیروی هوایی فرماندهی بخش مهندسی در یک پایگاه هوایی عملیاتی را عهده‌دار بود.

وی به عنوان مدیر بخش مدیریت سیستم سلاح جنگنده JF-17، مدیر عمل کارخانه بازسازی میراژ و فرمانده بخش فناوری در آکادمی هوانوردی نیروی هوایی در منطقه کورنگی کریک به انجام خدمت پرداخته است. مشاور فرماندهی هوانوردی امنیت عمومی عربستان سعودی از جمله مسئولیت‌های دیگر وی در طول دوره حضور در نیروی هوایی می‌باشد.

وی مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته مطالعات جنگ را از دانشگاه دفاع ملی پاکستان دریافت کرده است و مفتخر به دریافت نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز از دولت پاکستان است.

سرلشکر ابوذر خان نیز در ژوئن سال 1992 میلادی به عضویت بخش خلبانان وظیفه عمومی درآمد و در طول حضور خود در نیروی هوایی پاکستان فرماندهی یک بخش مهندسی، مدیر عاملی بخش مدیریت سیستم سلاح به عنوان مربی و مدیر پروژه و مدیر عاملی در یک کارخانه بازسازی هواپیما را عهده‌دار بود.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مطالعات جنگ و مطالعات استراتژیک و نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز است.

سرلشکر محمد آصف اسلم در ژوئن سال 1992 میلادی فعالیت خود را در بخش مهندسی نیروی هوایی پاکستان آغاز نمود، وی دارای مسئولیت‌هایی همچون فرماندهی انبار مهندسی هوایی، مدیریت بخش تحقیق و توسعه تسلیحات در مجتمع تسلیحات هوایی و مدیریت بخش موشک و تسلیحات زمینی در مقر فرماندهی کل نیروی هوایی در اسلام آباد بود.

وی دستیاری فرمانده کل نیروی هوایی پاکستان در بخش مهندسی تسلیحات در مقر فرماندهی کل نیروی هوایی در اسلام آباد را نیز عهده‌دار بود. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های مطالعات استراتژیک و مطالعات جنگ دریافت کرده است، وی مفتخر به دریافت نشان افتخار «ستاره امتیاز» از دولت پاکستان در پاسداشت خدمات شایسته و گران‌قدر خود در طول دوره حضور در نیروی هوایی است.

سرلشکر غلام شبیر نیز در دسامبر سال 1992 میلادی عضو بخش مهندسی نیروی هوایی شد و فعالیت حرفه‌ای خود در نیروی هوایی را کلید زد. وی فرماندهی دانشکده هوانوردی و یگان مهندسی را در طول خدمت خود بر عهده داشته است.

وی به عنوان دستیار فرمانده نیروی هوایی پاکستان در امور آموزش هوانوردان و غیرنظامیان در مقر فرماندهی نیروی هوایی در اسلام آباد و به عنوان مشاور فنی در نیروی هوایی نیجریه فعالیت نموده است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات جنگ و نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز است.

ارسال نظر

 
1