خبر فوری

 
 
بازداشت عاملان باج‌گیری برای گروه تروریستی تحریک طالبان در پیشاور
کد خبر :1046787536

15:01 1402/07/01


برچسب ها : پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس خیبر پختون خوا, پیشاور, تحریک طالبان پاکستان, دستگیری تروریست ها, نیروهای امنیتی پاکستان,

در عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختون خوا دو تن از عوامل باج‌گیری برای تحریک طالبان پاکستان دستگیر شدند.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| در عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختون خوا دو تن از عوامل باج‌گیری برای تحریک طالبان پاکستان دستگیر شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی پاکستان طی یک عملیات مبتنی بر اطلاعات محرمانه در شهر پیشاور موفق شدند دو فرد وابسته به تحریک طالبان پاکستان که با تهدید مردم و کسبه بازار اقدام به باج‌گیری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته منابع وابسته به نهادهای امنیتی پاکستان، افراد دستگیر شده در بازجویی‌های صورت گرفته نسبت به نحوه باج‌گیری و زورگیری از مردم و ارسال مبالغ جمع آوری شده به فرماندهان تحریک طالبان اعتراف نمودند.

این افراد از مدت‌های طولانی با روش‌های مختلف برای تحریک طالبان پاکستان به زورگیری مسلحانه مشغول هستند، آنان در بازجویی‌های صورت گرفته نسبت به حضور فرماندهان تحریک طالبان در افغانستان نیز اذعان کردند.

یکی از افراد بازداشت شده اعتراف کرد یک فرمانده تحریک طالبان به نام عبدالرزاق که در افغانستان حضور دارد از طریق پیام رسان واتس‌اَپ دستورات خود را برای ما ارسال می‌کرد، وی با دریافت تصاویر ویدئویی از منازل و مغازه‌های مردم در تماس تلفنی از آنها باج خواهی می‌کرد و در صورت عدم تمکین آنها را تهدید به ربودن و یا قتل می‌کرد.

 

ارسال نظر

 
1