خبر فوری

 
تعهد ایاز صادق به تحکیم روابط پارلمان به پارلمان میان پاکستان و ایران
کد خبر :1046461793

14:05 1403/01/16


برچسب ها : پاکستان و ایران, رئیس مجلس ملی پاکستان, رضا امیری مقدم, سردار ایاز صادق, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, هیئت ایرانی,

ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان امروز در دیدار با هیئت ایرانی، بر تحکیم روابط پارلمان به پارلمان میان پاکستان و ایران تاکید کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سردار ایاز صادق رئیس مجلس شورای ملی پاکستان بر تقویت روابط پارلمانی پاکستان و ایران از طریق احیای گروه دوستی پارلمانی و دیدارهای متقابل نمایندگان مجلس تاکید کرد.

گفتنی است ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان امروز پنجشنبه میزبان دکتر رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران در ساختمان پارلمان بود.

رئیس مجلس گفت: پاکستان و ایران از لحاظ تاریخی روابط قوی مبتنی بر ارزش‌ها، فرهنگ، مذهب و جغرافیای مشترک دارند. وی متعهد به گسترش حمایت پارلمانی از همکاری در زمینه انرژی، تجارت و تجارت با هم افزایی بخش خصوصی دو کشور شد.

وی خاطر نشان ساخت که دو کشور می توانند با مدیریت بازارچه های مرزی، افزایش حجم واردات و صادرات، حل مشکلات خط لوله گاز IPP و همکاری به عنوان پروژه های خواهر در گوادر- چابهار، تجارت به تجارت را تقویت کنند.

هیئت ایران در این بین ضمن تبریک به ایاز صادق بابت تصدی وی در پست ریاست مجلس شورای ملی پاکستان، با بیان اینکه دو کشور فرصت های زیاد کشف نشده در بخش تجارت و انرژی دارند، بر لزوم حل و فصل مسایل مربوط به پروژه IPP گاز به صورت دوستانه و تقویت تجارت مرزی و همکاری در بخش انرژی تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1