خبر فوری

 
 
دستور رئیس جمهور پاکستان به گسترش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با چین
کد خبر :1044494181

16:17 1402/10/06


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه سی پیک, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, روابط اقتصادی, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سرمایه گذاری خارجی, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در چین, سی پیک, همکاری دوجانبه, کریدور اقتصادی,

خلیل هاشمی سفیر پاکستان در چین طی سفر به اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در خصوص ابعاد مختلف روابط میان دو کشور گفتگو و رایزنی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خلیل هاشمی سفیر پاکستان در چین طی سفر به اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در خصوص ابعاد مختلف روابط میان دو کشور گفتگو و رایزنی کرد.

در این دیدار، دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به بیان رهنمودهایی جهت توسعه و گسترش روابط میان دو کشور پرداخت.

وی بیان کرد: روابط دوجانبه پاکستان و چین از اهمیت منحصر به فردی برخوردار و چین برادر آهنین و شریک دائمی همکاری استراتژیک پاکستان است.

وی افزود: پروژه کریدور اقتصادی چین پاکستان (سی پیک) به توسعه پروژه های زیربنایی با اهمیت استراتژیک بالا و ایجاد شبکه ای از جاده ها در کشور کمک کرده است.

دکتر عارف علوی به خلیل هاشمی سفیر تازه منصوب شده پاکستان در پکن دستور داد تا روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با چین را تعمیق بخشد و بیان کرد: چین بزرگترین شریک تجاری پاکستان و منبع مهم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور است.

وی پروژه سی پیک را عاملی برای گسترش روابط و همکاری میان پاکستان و چین عنوان کرد و انتصاب خلیل هاشمی را به عنوان سفیر پاکستان در چین تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که همکاری استراتژیک میان دو کشور گسترش یابد.

ارسال نظر

 
1