خبر فوری

 

پکن: به گزارش راز نیوز | پاکستان و چین تعهد خود را به توسعه روابط دوجانبه تحت کریدور اقتصادی، پروژه شاخص طرح کمربند و جاده که همچنان سنگ بنای روابط میان دو کشور است، ابراز کردند.

بر اساس جزئیات، احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان طی سفر به پکن با ژائو چنشین معاون رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین دیدار و رایزنی کرد.

در این نشست بر تعهد دوجانبه پاکستان و چین برای تقویت بیشتر شراکت همکاری استراتژیک در همه شرایط جوی تاکید شد و هر دو طرف پیشرفت پروژه CPEC را با تاکید بر حصول اطمینان از تکمیل به موقع پروژه ها و راه اندازی نسخه ارتقا یافته CPEC طبق توافق صورت گرفته در سطح رهبری، بررسی کردند.

مقامات دو کشور بر اهمیت پروژه های سی پیک (CPEC) در تقویت اتصال، تجارت و توسعه اجتماعی-اقتصادی در منطقه تأکید کردند.

با پیگیری سریع کار روی پروژه ML-I، تنظیم مجدد KKH و بزرگراه سوکور-حیدرآباد که تنها حلقه مفقوده در شبکه بزرگراه کراچی-پیشاور است، موافقت و در مورد گسترش دامنه همکاری ها در زمینه های جدید مانند فناوری، نوآوری، آموزش، اتصال و انرژی های تجدید پذیر بحث و تبادل نظر شد.

معاون رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین بر پتانسیل افزایش سرمایه گذاری چین در پاکستان، به ویژه در مناطق ویژه اقتصادی که تحت CPEC توسعه می یابند، تاکید کرد.

وی همچنین بر حمایت قاطعانه چین از ابتکارات توسعه پاکستان تاکید و نسبت به موفقیت مستمر مشارکت بین دو کشور ابراز اطمینان کرد.

ارسال نظر

 
1