خبر فوری

 
 
تشدید اختلافات میان تحریک طالبان و جماعت الاحرار/ اخبار ضد و نقیض از جراحت سرکرده تحریک طالبان در اثر درگیری‌ها
کد خبر :1016286998

11:50 1401/11/25


برچسب ها : اختلافات, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تنش, جماعت الاحرار, درگیری مسلحانه, نور ولی محسود,

اطلاعات منتشر شده از سوی منابع آگاه از تشدید اختلافات و تداوم درگیری‌ها میان دو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار در خاک افغانستان و زخمی شدن سرکرده تحریک طالبان در نتیجه درگیری‌ها حکایت دارد.


کابل: به گزارش راز نیوز| اطلاعات منتشر شده از سوی منابع آگاه از تشدید اختلافات و تداوم درگیری‌ها میان دو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار در خاک افغانستان و زخمی شدن سرکرده تحریک طالبان در نتیجه درگیری‌ها حکایت دارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از انتشار اخباری مبنی بر اختلافات داخلی میان دو گروه متحد تحریک طالبان و جماعت الاحرار و هلاکت هشت تن در پی درگیری مسلحانه میان این دو گروه، منابع آگاه از افغانستان از تشدید اختلافات میان این دو گروه ائتلافی خبر دادند.

به گفته این منابع مفتی نور ولی محسود سرکرده تحریک طالبان پاکستان صبح امروز هدف حمله عناصر وفادار به جماعت الاحرار در کابل قرار گرفت که در نتیجه آن سرکرده تحریک طالبان به همراه دو تن از همراهان خود دچار جراحت شده است.

گفتنی است پس از حمله تروریستی به مسجدی واقع در نزدیکی مقر پلیس پیشاور و بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط حزب جماعت الاحرار اختلافات میان دو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و گروهک جماعت الاحرار به دلیل نقض ضوابط تحریک طالبان از سوی حزب جماعت الاحرار تشدید یافته است.

بنا بر اعلام منابع آگاه از افغانستان روز گذشته نیز در نتیجه درگیری میان اعضای تحریک طالبان پاکستان و گروهک جماعت الاحرار در منطقه مرزی کُنر افغانستان هشت تن از جمله 4 فرمانده از دو گروه به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر برخی از صفحات کاربری در شبکه اجتماعی توییتر ضمن رد تمامی ادعاهای مطرح شده در خصوص درگیری میان دو گروه اعلام نمودند گروهک جماعت الاحرار یک گروه ادغام شده در تحریک طالبان پاکستان است و به هیچ وجه دارای تشکیلات جداگانه نیست، بر همین اساس اخبار منتشر شده در این باره تماماً کذب محض است.

بخوانید: 
منابع: درگیری داخلی در تحریک طالبان و کشته شدن 8 تروریست
 

ارسال نظر

 
1