خبر فوری

 
درخواست پاکستان برای تجدید نظر در عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد
کد خبر :1015368425

11:29 1403/02/13


برچسب ها : ارتش اسرائیل, اسرائیل, پاکستان و فلسطین, رژیم صهیونیستی, شورای امنیت سازمان ملل متحد, منیر اکرم, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد, نیویورک,

پاکستان ضمن مطالبه تجدید نظر در درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل متحد، آن را نوعی جبران بی عدالتی تاریخی علیه مردم فلسطین عنوان نمود.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| پاکستان ضمن مطالبه تجدید نظر در درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل متحد، آن را نوعی جبران بی عدالتی تاریخی علیه مردم فلسطین عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک روز گذشته طی اظهاراتی با اشاره به وتوی درخواست فلسطین مبنی بر عضویت در سازمان ملل متحد از سوی آمریکا عنوان داشت: شورای امنیت درخواست فلسطین را بار دیگر مورد بررسی قرار دهد.

وی گفت: عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد به جبران ناعدالتی تاریخی علیه مردم فلسطین و هموارسازی مسیر برای اجرای راهکار تشکیل دو دولت منجر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین خاطرنشان کرد: اکنون وقت آن فرارسیده است تا تمامی اعضای شورای امنیت و سازمان ملل اسرائیل را به دلیل تخریب امنیت و ثبات مورد بازخواست قرار دهند.

لازم به ذکر است فلسطین از 29 نوامبر 2012 میلادی(9 آذر 1391) به عنوان یک کشور ناظر دائم در سازمان ملل متحد حضور دارد و علی رغم آنکه فاقد حق رای بودن اجازه حضور در مباحث مجمع عمومی و قطعنامه های حامی مشترک را دارد.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد که از سوی الجزایر ارائه شده بود علی رغم موافقت جمعی کشورهای عضو با رأی مخالف آمریکا در 18 آوریل وتو شد.

ارسال نظر

 
1