خبر فوری

 
سفر هیئت اقتصادی-بازرگانی ایران به اسلام آباد و دیدار با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان
کد خبر :1014673702

20:27 1402/03/23


برچسب ها : بانک توسعه اسلامی, پاکستان و ایران, پاکستان و بانک توسعه اسلامی, خط لوله گاز ایران به پاکستان, خط لوله گاز ایران-پاکستان, خط لوله گاز تاپی, روابط دوجانبه, سردار ایاز صادق, همکاری دوجانبه, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

علی فکری معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌ های اقتصادی و فنی ایران در رأس هیئت اقتصادی-بازرگانی طی سفر به اسلام آباد با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | علی فکری معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس سازمان سرمایه‌ گذاری و کمک‌ های اقتصادی و فنی ایران در رأس هیئت اقتصادی-بازرگانی طی سفر به اسلام آباد با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش روابط و همکاری های فنی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، کشاورزی، زیرساخت ها، تولید و فناوری میان پاکستان و ایران مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

در این نشست سردار ایاز صادق بیان کرد: پاکستان برای روابط خود با ایران ارزش بسیاری قائل است، همچنین پاکستان مشتاق توسعه روابط تجاری دوجانبه با ایران می باشد که نه تنها منجر به ثبات و توسعه در هر دو کشور بلکه در منطقه نیز خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی پاکستان همچنین بر اهمیت اجرای زودهنگام توافقات حاصل شده در بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و افزود: این امر باعث گسترش ارتباطات مردمی و حمل و نقل میان دو کشور خواهد شد.

در ادامه این دیدار، علی فکری معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران ضمن قدردانی از دولت پاکستان جهت فراهم نمودن محیطی مناسب برای سرمایه گذاری و تجارت، تمایل خود را برای توسعه همکاری با پاکستان در زمینه های مختلف از جمله انرژی و زیرساخت ها ابراز کرد.

وی همچنین خواستار عضویت ایران در پروژه های مختلف بانک توسعه اسلامی در پاکستان شد.

در همین حال، هر دو طرف بر اهمیت ارتقای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در پاکستان، کانال های بانکی بین دو کشور و تجارت دوجانبه تحت سیستم تَهاتُر (پایا پای)، تکمیل پروژه های خط لوله گاز پاکستان ایران و تاپی تاکید کردند.

در پایان این نشست، مقامات پاکستان و ایران بر افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه و ارائه تسهیلات به مجامع تجاری یکدیگر که روند همکاری های اقتصادی را تسریع می بخشد، تصریح نمودند.

ارسال نظر

 
1