خبر فوری

 
 
بی ال آ: یکی از عوامل آژانس های اطلاعاتی پاکستان را به هلاکت رساندیم
کد خبر :1014414049

12:11 1402/05/25


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, جدایی طلب, شبه نظامیان بلوچ, قلات, گروه های مسلح بلوچ, کویته,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچBLA در بیانیه ای با برعهده گرفتن مسئولیت حملات مسلحانه علیه نیروهای امنیتی پاکستان در قلات، کیچ و کویته، از قتل یکی از عوامل آژانس های امنیتی پاکستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچBLA در بیانیه ای با برعهده گرفتن مسئولیت حملات مسلحانه علیه نیروهای امنیتی پاکستان در قلات، کیچ و کویته، از قتل یکی از عوامل آژانس های امنیتی پاکستان خبر داد.

سخنگو با بیان اینکه فدائیان سازمان طی یورش در منطقه گزگ واقع در قلات الله بخش فرزند همت خان از عوامل ارتش اشغالگر پاکستان و نهادهای امنیتی را دستگیر کردند، گفت: نامبرده اعتراف کرد که از مدتی طولانی در زمینه جاسوسی فعالان ملی گرای بلوچ برای نهادهای امنیتی پاکستان فعالیت داشته است. وی اذعان داشت که طی جاسوسی در قلات، منگچر و مناطق اطراف در ربایش وزیر خان، علی نواز فرزند وزیر خان، لعل محمد، امان الله، امیر محمد، اکرم، یونس، محمد خیر، اسکندر و رحیم داد به دست نیروهای امنیتی پاکستان نقش داشته است.

جیئند بلوچ افزود: فرد مذکور همچنین اعتراف کرد که به دستور دشمن بلوچ، شخصی به اسم زبیر ساکن شهر قلات به ضرب گلوله به قتل رسانده است و در عملیات های نظامی جوخه مرگ تحت حمایت ارتش پاکستان با آنها همکاری داشته است. دادگاه ملی بلوچ الله بخش را محکوم به اعدام کرد که این حکم شب 14اوت-23 مرداد در منطقه نرمک طی تیراندازی به سمت مجرم اجرا شد.

سخنگو بیان داشت که نیروهای ارتش آزادی بخش بلوچ شب 25 مرداد یک نیروی نظامی در پاسگاه نظامی میان پیدراک و درمکول شهرستان کیچ را با سلاح تک تیرانداز هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.

وی همچنین گفت: ساعت 22:45 شب 24 مرداد مراسم جشن آزادی پاکستان که زیر نظر ارتش اشغالگر پاکستان در حال برگزاری در راه آهن کویته بود را با نارنجک دستی هدف قرار دادیم. در این حمله عناصر برگزار کننده مراسم زخمی شدند.

سخنگو در ادامه این پیام با اشاره به زیرکی شبه نظامیان بلوچ، بیان داشت که باوجود ایست بازرسی های متعدد نیروهای امنیتی پاکستان در جای جای کویته، دشمن شکست خورده همچون همیشه تلاش کرد تا از نشر خسارات وارده در رسانه ها جلوگیری کند.

 

ارسال نظر

 
1