خبر فوری

 
 
شهباز شریف برای انجام اصلاحات مهم در پاکستان از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرد
کد خبر :1012840257

18:54 1403/01/30


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه اروپا, سفیر اتحادیه اروپا,

رینا کیونکا سفیر اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و در مورد مسائل مربوط به نگرانی های دوجانبه گفتگو کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| رینا کیونکا سفیر اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و در مورد مسائل مربوط به نگرانی های دوجانبه گفتگو کرد.

نخست وزیر از پیام های تبریک رهبران اتحادیه اروپا درپی انتخاب مجدد خود برای سمت نخست وزیری، تشکر کرد و گفت که مشتاق همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا است.

وی گفت که پاکستان از روابط دوستانه و صمیمانه با اتحادیه اروپا برخوردار است و از ساز و کارهای نهادی موجود که به طور منظم برای تبادل نظر در مورد تقویت بیشتر همکاری ها تشکیل جلسه می دهند، ابراز خرسندی کرد.

نخست وزیر به ویژه از ادامه حمایت اتحادیه اروپا از پاکستان از طریق طرح GSP Plus که اکنون تا سال 2027 تمدید شده است، قدردانی کرد.

او همچنین علاقه پاکستان برای تعامل سازنده با استراتژی دروازه جهانی اتحادیه اروپا از طریق بانک سرمایه گذاری اروپا را ابراز داشت و از اتحادیه اروپا برای ارائه مشاوره و تخصص به منظور کمک به پاکستان جهت انجام اصلاحات مهم در بخش های مختلف درخواست کمک کرد.

سفیر اتحادیه اروپا به نخست وزیر در مورد ابتکارات مختلف همکاری، از جمله گفتگوهای جاری بین دو طرف در مورد مسائل مهاجرت و حمل و نقل، همچنین تسهیل تجارت اروپایی فعال در پاکستان، توضیحاتی داد.

پیشرفت در زمینه از سرگیری پروازها از پاکستان به کشورهای اتحادیه اروپا نیز مورد بحث قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1